/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Opel Zafira storforbruger af lamper
Fra : nando
Vist : 393 gange
40 point
Dato : 08-05-03 22:48

Jeg har en Opel zafira fra 99, som jeg ellers er meget glad for, men den er storforbruger af lamper. Og det er kun den der sidder i højre forlygte på nærlyset (h7). Den brænder over ca. hver 4. måned. Jeg har prøvet flere forskelige mærker uden held. Er der nogen der har hørt om det før, eller har et godt forslag til hvordan jeg kan løse problemet ?

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 08-05-03 23:04

lyder som om spændningen er for høj, prøv at få den målt...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-03 23:21

eller en dårlig stelforbindelse

Kommentar
Fra : cilbert

Dato : 11-05-03 02:18

Den hyppigste årsag til halogenpærer brænder over før det foreskrevne antal timer de nu normalt kan brænde, er rystelser, som en pæres værste fjende. Se efter om lygten er spændt rigtig, eller der på nigen måde er noger der får lygten til at vibrerer. Måske ledningen er blevet meget stiv.

Kommentar
Fra : nando

Dato : 18-05-03 18:02

OK jeg fik ikke med at spændingen er 11,9V med stoppet motor og 13,2V når den er igang, dette er med belastning (over lampen) i begge sider .Forbindelserner er i orden, og hele forlygten sidder i en anordning der med små motore kan vippes op og ned alt efter last i bilen, dette virker stabilt. Hvordan med at dæmpe spændingen ?