/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tisse om natten - naturmedicin?
Fra : FrejaFlop
Vist : 3804 gange
100 point
Dato : 05-10-10 08:00

Har Kandu et godt råd?

Når en mand på ca. 50 skal op og tisse 3-4 gange i nattens løb - er der mon så ogen som kender et naturpræparat som man kan tage (dråber eller lign) som kan nedsætte denne tissetrang?

Selvfølgelig skal man være opmærksom på at man ikke drikker væske efter kl. 18 om aftenen - men er der andre gode råd?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-10 08:32

Citat
men er der andre gode råd?

Det lyder godt nok også voldsomt med så meget renderi

Jeg kender til dette præparat

http://www.apoteket.dk/Laegemidler/Medicinhaandbogen/MedicineHandbookItemPage.aspx?Id=480

Det kræver et lægebesøg

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-10-10 08:49

Græskar frø og Palme olie kerner skulle hjælpe...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-10 09:00

Der kører en TV reklame om dette, husker ikke hvad det hedder.
Men tranebær tror jeg er noget.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 100 point
Dato : 05-10-10 09:27

Det allerbedste er at du taler med din læge, og han vil sikkert undersøge dig for forstørret prostata, og hvis, -udtage en blodprøve for konstatering af PSA-tal.
Du skal ikke eksperimentere uden først at have dit lægeforhold i orden.
Jeg ved hvad jeg taler om.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-10-10 09:58

Hos din læge kan du også få et vanddrivende middel, som du tager tidligt på aftenen,
så tisser du forud inden du går i seng, og skal du ikke op så mange gange om natten.

Velkommmen i nat pissernes rækker...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-10-10 10:56

Citat
Når en mand på ca. 50 skal op og tisse 3-4 gange i nattens løb
Så kan der være noget galt, som kun lægen kan svare på, inden du begynder at afprøve alle kandu lægernes velmente råd.
Så op til lægen.......

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-10-10 13:25

Hyppige vandladninger kan skyldes mange ting.
I visse tilfælde kan det endda være et symptom på en meget alvorligsygdom, som skal behandles tidligt, for at man overlever.
Grundig undesøgelse er derfor vigtigere end tosst naturmedicin.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-10 17:08

bentjuul

Citat
Så kan der være noget galt, som kun lægen kan svare på, inden du begynder at afprøve alle kandu lægernes velmente råd.

Hvor har du ret.

Men her på kandu er der så mange "brevkasseredaktører" som ved alt om intet.

Gad vide om de alle er i den samme krop ?????

FrejaFlop

Der er kun en, der kan svare på dit spørgsmål .... det er lægen til den pågældende, da der er mange ting, der kan gøre sig gældende.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-10-10 17:41

Vi er da ikke uenige om at han bør gå til lægen,
men der bliver jo spurgt om naturmedicin, og det er så det vi prøver at svare på.

Iøvrigt, spis også noget bukkehorns frø, det koster ikke meget og det styrker dit imun forsvar...
(men det smager ad h. til).

Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-10-10 18:01

Lægen bør give svaret, men prostata, ligger lige for, hvis det har stået på i en længere periode uden smerter. Den medicin jeg får havde større virkning i starten. Jeg kan en sjælden gang undgå at skulle op om natten, men 2-5 gange, pr. nat, er meget "normalt"! Træls!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-10-10 18:38

Nu er der heldigvis flere former for prostata, og det er jo ikke engang sikker?
Vor blæres elasticitet aftager jo med årene...

Selv fik jeg en stok med påbygget ringeklokke allerede da jeg fyldte halvtreds,
og jeg husker, at da min sidste direktør blev ældre, blev møderne kortere, han skulle tisse...

Selv er jeg ikke helse fanatiker, langtfra, men nogle af vore venner er,
og det er helt fantastisk hvad de kan med helse medicin.

Men hellere en god bøf end sundheds kerner, man lever jo kun en gang...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-10-10 18:59
Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 06-10-10 02:04

Citat
Når en mand på ca. 50 skal op og tisse 3-4 gange i nattens løb

Så kan der være noget galt,

der er noget galt

selv kan jeg få problemet når jeg har fået kulde
om det så er en mild blærebetændelse, ved jeg ikke...

engang løste jeg det ved at spise fibertabletter...

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 07-10-10 17:25

Spis en eller to bananer lige inden du sover. Lyder utroligt, men det hjælper.
-Og selvfølgelig skal lægen lige tjekke, at der ikke er noget "rigtig" galt
Sov godt!

Godkendelse af svar
Fra : FrejaFlop

Dato : 20-10-10 22:35

Tak for svaret stilkene.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-10-10 07:45

Selv tak, og håber så du har bestilt tid ved lægen.