/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Jeg har to fladskærms tv i min camping
Fra : bibsamie
Vist : 852 gange
200 point
Dato : 04-10-10 20:05

Begge tilsluttet samme tv forstærker, men lyden passer ikke sammen med talen, den er lidt forsinket men er pis-- ireterende hvad kan det være.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 04-10-10 20:06

der skulle stå at det er på begge tv.

per

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 04-10-10 21:32

Der findes software, hvor man kan justere lyden. Prøv at kigge efter det i opsætnigen.

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 04-10-10 23:38

Det lyder som om at der går noget "spildtid" galt i din forstærker.

Hvis du prøver og fjerne det led i "Kæden" hjælper det så?

Der kan evt. være nogle indstillinger på din forstærker som gør at det tager længere tid for lydsignalet at køre igennem kredsløbene. I de fleste forstærkere kan man læse sig til dette i manualen for at slå det fra så det er mere flydende.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-10-10 00:06

Antenne forhold har ikke rigtigt noget med synkronisering af lyd og billede at gøre, heller ikke det faktum at du har to TV på samme antenne.
Vi ser DVB-T og her er der for tid til anden lidt problemer med synkronisering. Men det er ikke ret let at gøre noget ved problemet. Jeg ved at VLC har en feature til at ændre på forskydning mellem lyd og billede, men det er for bøvlet at bruge den.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 05-10-10 08:17

Hvis lyden er foran, er det måske tvéts billedprocessor der er "overbelastet" af smarte indstillinger der liiige tager de trælse milisekunder længere at slippe et billede igennem "behandlingen".
Prøv at ændre billedopsætnngen og se hvad der sker

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 05-10-10 11:39

Jeg tror, det er meget normalt...

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-10-10 12:00

forløbigt tak for jeres forslag jeg vil prøve dem og vender så tilbage

mvh
per

Kommentar
Fra : alka

Dato : 05-10-10 18:03

To TV der kører samtidig på samme program, og samme antenne, giver en lille forsinkelse på det TV der har den længste antenneledning fra antennen!

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 100 point
Dato : 06-10-10 00:07

Forsinkelsen er bestemt ud fra lysets hastighed, som er 299.792.458 m per sekund, så ledningen skal være lang for at man vil bemærke nogen forskel.

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 01-01-11 15:53

Tak for svaret BertelBrander.