/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Fjerner I hinderne ved forlægning?
Fra : Tonganeseren
Vist : 816 gange
200 point
Dato : 04-10-10 12:54

Jeg har også konstateret forskelle på den måde råvildtkødet behandles på, når dyret forlægges. I min kones familie fjerner man hinderne - mens en af mine venner helst ser hinderne bibeholdt.
Og hvad gør I med hjerte og lever?

Med venlig hilsen
MULTI-X Gruppen
Tonganeseren

For god ordens skyld, så har jeg endnu engang valgt at blackliste Bent Ballegaard Knudsen, fordi han i næsten halvandet år har haft undertegnede blacklistet - sammen med næsten 98% af de øvrige faste deltagere. Egentlig beklager jeg dette, da han nu er begyndt at hyle.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 04-10-10 13:25

Nej du må ikke fjerne hinderne, da kødet har nemmere ved at "tørre" ud og miste smag i fryseren.

Det bedste der kan gøres er at vikle dem ind i warp folie, så de er helt forseglede og så i en pose, hvor luften er helt ude, vacumpak er nummer 1, men en rigtig maskine til det koster, så mindre kan gøre det.

Undgå også vandpjaskeri, ryggen eller andet skal nødig udvandes, det koster på smagsbarometeret.

Hjertet kan udemærkes bruge til ragu eller på anden vis, med hensyn til leveren,- er den for sød til at stå alene efter min smag, men kan bruges i en combipatee´

Hvor mange af jer har egentligt spist " bukkejægerens morgenmad " klokken halv syv, og i så og frem og ifald, kunne I lide det??

Mvh
BW
Multi- x
Team

Jeg havde også fjernet fluebenet på Knudsen, men han reagerede ikke på det pågældende tidspunkt, han foretrækker åbenlyst, at duellere med sig selv, men det må trække voldsomt ind af visiret på kanaljen, med det der lukkes ud. Begyndt at hyle, er det ikke bare en oktav op?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-10-10 14:02

Helt enig - Betterwisser, men når jeg har skudt, brækket, hevet pelsen og parteret dyrene, så fratages jeg enhver medbestemmelse herhjemme. I køkkenet hersker "hun", og hun vil "denondelynememig" have fjernet hinderne.
En støvsuger, nogle lange frostposer og strips - så har man et glimrende vacuumredskab.

Hvad angår hyleren over alle hylere, så må det være fordi hans nosser er ved at skrumpe ind. Men det tror Fanden, når man tænker på alle de gange MULTI-X`erne har haft fat i dem.

Mvh.
Tonganeseren
MULTI-X Gruppen

Og så lige en beretning fra i fredags:

Jeg fik øje på 3 store rådyr på vestsiden af en af vores moser. De bevægede sig mod nord - rundt om mosen og jeg småløb for at komme i stilling. Pludselig drøner rådyrene mod syd - uden mulighed for mig.
Forklaringen kom øjeblikkelig. En flok på 30 Herefordkøer kom tonsende langs mosens nordlige side - lige imod mig. De var brudt ud fra naboens ejendom - og havde det skægt. Jeg sprang ind bag nogle træer - men Gudskelov var det vennesæle kvier som lige skulle hilse på. Men de er edermageme store.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 04-10-10 14:26

Næppe det eneste, der skrumper på herren. Jeg tror ikke engang at de er faldet ned endnu på Thomben., eller også køre de som en yoyo på fyren, med den gang Multi-x gym., de er udsat for, men har ingen ideer om, at få det konstateret dette, med et selvsyn

Har ikke en sådan støvsuger, kigger efter en Nilfisk.

Vil du have bøvl, så gå imod,- eller stryg hende med hårene ,og sæt dig ned med en kold og ros hende, når hun bliver dominant det kommer du længst med, det kan også gælde andre steder end i køkkenet, så vigtige er de hinder ikke, bare det ikke er hornhinderne hun forgriber sig på.

Herfordkvier er ellers ganske glimrende spise og 30 er da mange så

Mvbh
BW
Multi-x
Team

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 200 point
Dato : 04-10-10 20:16

Jeg fjerner ikke hinder før kødet skal forbruges, da de holder sammen på kødet og ikke ødelægger strukturen !
Hjerter og lever kan hakkes fint med kniv og tilsættes hakkede scalotteløg og små kantareller, som derefter brunes ved hård varme i 2-3 min. i f.eks. jordnøddeolie (tåler hård varme) og lidt smør. Saltes og pebres efter behag. Derefter tilsættes en sjat portvin og lidt cognac som flamberes og tilsættes lidt piskefløde, som indkoges let.
Retten serveres på risted franskbrød.
Af leveren kan man lave en pragtfuld leverpostej ved at tilsætte spæk, løg og krydderier, evt. lidt bacon. Bages på vandbad.

Jeg selv foretrækker mørkt øl til ovennævnte retter, og en enkelt norsk Linieakvavit.

Har lige hørt, at bb1 har søgt om optagelse i én af de kendte engelske bands fra 60-erne, Red Squares, hvis varemærke jo var og er, falsetsang !! Da hans klokkeværk øjensynligt har været godt og vel befamlet, har han efterhånden udviklet en tøsestemme - men bandet ville sgu' ikke have ham, da de havde hørt om hans meriter !!

Øjenvidnet4
MULTI-X
Vejers Strand

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-10-10 21:04

Ifølge ugeavisen, Ekstra Posten for Løsning Sogn, har bb1 slået sig ned som Bier und Wiener-Knaben sanger - ala Heintje. Avisen skriver endvidere, at bb1 har smidt sit fedtede jagttøj til fordel for en lidt mere strømlinet wiener-knaben uniform - nemlig brune fodformede Jaco-sko, lederhosen og røde knæstrømper med dusk - model Le Prince, samt grøn tyrolerhat med en vagtelfjer i hattebåndet.
Avisen skriver endvidere, at bb1 render rundt i rundkørslen og skråler højt og mishandler de gamle Heintje sange, bl.a Mama" - "Oma so lieb" - "Du sollst nicht weinen" - "Es kann nicht immer nur die Sonne scheinen" -"Heidschi Bumbeidschi" Avisen skriver endvidere, at aldrig har byen borgere indkøbt så mange høreværn som nu.

Multi-X
Thule

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-10-10 21:18

Det er skrækkeligt hvad folk kan finde på - blot for at andre skal lægge mærke til en. Men BajutBent i tyroler outfit - Herre Jesus dog.
Mvh.
Tonganesere
MXG

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-10-10 00:31

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 05-10-10 12:23

Tak for points Tonganeser