/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Oktoberfest
Fra : MSSBJ
Vist : 5453 gange
50 point
Dato : 04-10-10 09:50

Hej

Hvad serverer man som hovedret til "Oktober-fest" ?? Har et billede af øl og store pølser, men der må være alternativer

mvh
MSSBJ

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 04-10-10 09:56

Der er kun 1 og kun 1 ret der hører til en oktoberfest og i Danmark hedder det Eisbein mit Sauerkraut.
Det er Schweinehaxe som du enten kan koge i flere timer eller stege i ovnen i flere timer. Det skal være nogle specielle skanker du skal bruge. Jeg mener de skal være røget.
Det er retten til en oktoberfest.
Du kan bare inviterer, så kommer jeg i Lederhosen m.m.

vic200

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 04-10-10 10:39

Saurkraut og røget hamburgryg + godt røgede tykke frankfurterpølser + stegt medisterpølse.
Hertil hvide kartofler eller godt brød.
Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 04-10-10 10:40

Eisbein kan naturligvis bruges, - men jeg synes de er extremt fede, - så det er sikkert ikke lige danskernes smag.
Ammitz

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 04-10-10 11:34

hvis du bare tager "frakken" af skanken, er det meget fint kød der er tilbage.... men hvad er der galt med god gammeldags brunkål til? Nemt at lave, og så er det vel oktobermad der batter.
Eller hvad med: øl braiseret svinekæber med kartoffelmos??

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 04-10-10 12:33

Øl og øl og øl og jeg ved noget om det, jeg er li`kommet hjem i nat, efter 14 timer i LUX-BUS med fadølsanlæg.

Jens.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 04-10-10 13:00

Hvis du bruger Svineskank, så lad slagteren sprænge den for dig, - det gør den mere mør og lækker, - end hvis du blot koger en usprængt skank.
Ammitz

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 04-10-10 17:04

Der serveres også andre Bayerske specialiteter, alle mulige mærkelige ting bl.a. lungesuppe
Men ellers er det mest øl og pølser.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-10-10 16:11

http://www.kitchendaily.com/2010/08/25/oktoberfest-dinner-menu-with-beer-pairings/

Bayersk inspireret Oktoberfest menu:
Helstegt okse (okse som har stegt i 12 timer, denne vil der blive skåret direkte fra ved buffet'en)
Schweinhaxen (et lækkert stykke mørt kød på ben fra svin)
Grillet kylling (efter tysk stil)
Grillet kalkun (efter tysk stil)
Mûnchen ribs (store brede marineret ribs)
Curry wurst (den klassiske pølse med karry)
Forskellige slags tysk kartoffelsalat (olie/eddike opskrifter)
Salatbar (lækker blandet salat)
Dressing (forskellige slags)
Coleslaw og surkål (ingen oktoberfest uden dette)
Brød (tysk inspirerede ”møllehjul”)
Mm.

Accepteret svar
Fra : CharlotS

Modtaget 50 point
Dato : 05-10-10 23:06

Official website oktoberfest

http://www.globalgourmet.com/food/egg/egg1097/oktoberfest.html#axzz11WM18Ota
http://www.germanfoodguide.com/oktoberfest.htm
This is a brief excerpt from our Oktoberfest 2009 menu. We are looking forward serving you in our tent.
http://www.hb-festzelt.de/de/karte.php?l=e
Oktoberfest Menu 2010.
http://www.winzerstube.net/oktoberfest_menu.pdf
--------------------------
o.s.v.....
http://www.google.com/search?hl=de&q=menu+oktoberfest&btnG=Suche&aq=f&aqi=&aql=&oq=&g

Godkendelse af svar
Fra : MSSBJ

Dato : 07-10-10 15:34

Tak for svaret - der er jo nok at vælge imellem.

mvh
MSSBJ

Kommentar
Fra : MSSBJ

Dato : 07-10-10 15:35

Kære alle

Tak for alle gode input, der gjorde det svært at vælge

mvh
MSSBJ