/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvordan trækker I "frakken" af?
Fra : Tonganeseren
Vist : 699 gange
200 point
Dato : 03-10-10 22:44

Der er åbenbart stor forskel på hvordan en jæger håndterer et rådyr, når pelsen skal trækkes af. Hænger i dyret op i halsen, i forløbene eller i bagløbene?

Mvh.
MULTI-X Gruppen
Tonganeseren

Da jeg er udelukket fra at kommentere Ballegaards tråde, er han naturligvis udelukket for at svare på mine spørgsmål. Bare for god ordens skyld.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-10-10 23:28

Citat
Hænger i dyret op i halsen, i forløbene eller i bagløbene?

går ud FRA at dyret er TOT_ ellers ned til SLAGTEREN med dyret
DE VED HVORDAN MAN HENRETTER
uden at LØBE efter et DYR ____ med diverse andre DYR__________

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-10-10 23:29

SOM deres EJER ikke kan SKYDE NED

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-10-10 23:44

HUSK at blakke mig:

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-10-10 00:07

Når du nu selv beder om det - så er det OK med mig.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-10-10 07:33

Jeg hænger det altid op i bagløbene og arbejder mig derfor "nedad" mod det bredeste sted på dyret, nemlig mod brystkasse og hals/nakke - sådan har jeg lært det fra første færd og det fungerer for mig bedst !!
Om det er den "rigtige" måde ved jeg ikke, men det virker og er hurtigt overstået.

Øjenvidnet4
MULTI-X
Jammerdal

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 04-10-10 08:12

Tonganeser.

Hvem er denne "Ballegaard" du omtaler - er det én vi skulle kende ??

Øjenvidnet4
MULTI-X
Øer

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 200 point
Dato : 04-10-10 08:17

Hænger dem op i hovedet.
Forlænger det snit som i forvejen er lavet fra brækningen, helt op i underkæben. jeg lægger ikke snit ud af forløb eller bagløb, men " ruller " pelsen ud imod mig selv, mens jeg trækker og skære så lidt som muligt. Herved undgår jeg at få hår og andet skidt på kødet

Jeg bruger aldrig sav, da det ikke er nødvendigt på råvildt, med en god grensaks til ribbene går det hele nemt.
Jeg brækket heller ikke mere låsen ved brækning, det kan vente til forlægningen af dyret.

Brug aldrig en kniv af foldetypen til denne øvelse, har brækket låsen på en buckkniv en gang, heldigvis havde jeg ikke fingerne på den forkerte side af knivsbladet, for så havde min tommelfinger haft en meget dårlig dag, selv om man har 10 af dem, er de svære at undvære

Mvh
BW
Multi-x
Team

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-10-10 13:03

Klipper det af i små stumper da det skal bruges til ørehængere.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-10-10 13:11

Nøj Luffe. Hvordan har du det med fluer??

Ved du forresten hvorfor de polske roepiger smider underhylerne, når de arbejder i marken?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-10-10 13:42

Citat
Ved du forresten hvorfor de polske roepiger smider underhylerne, når de arbejder i marken

For at holde fluerne fra ansigtet

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-10-10 13:46

Nemlig

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-10-10 13:53

Anede mig....

Det har også været en Aarhus-historie.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 04-10-10 13:57

Var det ikke træ-hvespe

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-10-10 00:30

Tak for svaret betterwisser.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 05-10-10 17:36

Tak for Point