/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
forskel på processore
Fra : ara
Vist : 479 gange
50 point
Dato : 03-10-10 17:09

Hej.

Der findes jo forskellige processore.

Men hvad er egenligt forskellen på Processor : AMD Dual Core X2 4850+ og en
Intel pentium 3,0 ghz?

Dual coren er jo "kun" 2,5 ghz. Hvorfor hedder det så 4850, og hvilken er bedst?

mvh

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 03-10-10 17:12

Det kommer an på en prøve, men som udgangspunkt er 3.0 ghz den hurtigste

Kommentar
Fra : ara

Dato : 03-10-10 17:13

Den er også 800 kr. dyrere.

Kan det betale sig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-10-10 17:15

Det koster at få fart på dyret.
Men spørgsmålet er jo nok nærmere, hvad har du brug for.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-10-10 17:17

Hvis du "kun" skal fra A til B, kan både en Skoda og en Ferrari klare det.....

Hvad man så helst vil køre i er jo en smagssag...

Du kan IKKE mærke forskel på dem (processorerne altså)

Det er blot "nørdet" at vælge mellem sådan to

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-10-10 17:30

Ja og spørg en der elsker Intel, for så er Intel det bedste og en der elsker AMD, der er Intel ikke bedst. Konklution: Smag og behag er heldigvis forskelligt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-10-10 19:11

Forskellen ligger jo i navnene. Dual Core betyder når det er oversat dobbelt kerne og det har den også, den har to kerne så den har dobbelt regnekraft, hver kerne har i dit tilfælde 2400+ Ghz og til sammen har de 4850+. Så den vil på alle måder være bedre end den anden som er en 3 Ghz enkelt kerne processor.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 50 point
Dato : 03-10-10 19:23

Citat
hver kerne har i dit tilfælde 2400+ Ghz og til sammen har de 4850+

Øhhh NEJ, begge kerner kører 4850+, de kører jo ikke serielt

Citat
Dual coren er jo "kun" 2,5 ghz. Hvorfor hedder det så 4850, og hvilken er bedst?

Intel var i lang tid bagefter AMD og da almindelige folk sammenligner processorer på Herz og ikke på regnekraft så AMD sig nødsaget til at fortælle hvor mange Intel GigaHerz deres processor svarede til.

Så den AMD processor på 2,5 GHz svarer til en Intel på 4850 Ghz
for at sammenligne på den måde er du nødt til at se på processorer af samme generation

Men som du nok kan regne ud så er det jo ikke antal Hertz det kommer an på men derimod hvor mange beregninger den kan foretage på et sekund: IPS (Instructions Per Second)

fandt lige denne på wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Instructions_per_second

Kommentar
Fra : ara

Dato : 03-10-10 19:38

Dvs. at AMD'en nok er bedre i dette tilfælde.

Flere har bare fortalt mig at dual core er noget skrammel.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-10-10 19:48

Nope, tværtimod, dualcore er en god ting.
Det betyder at processoren kan arbejde med to tråde uafhængig af hinanden

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 03-10-10 21:47

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-10-10 21:48

Citat
Det betyder at processoren kan arbejde med to tråde uafhængig af hinanden

hvis skidtet er SAT op til det........
---