/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvalp
Fra : Freja
Vist : 639 gange
100 point
Dato : 08-05-03 21:39

Jeg er i den ulykkelige situation at jeg har måtte aflive min hund, og ville nu gerne købe en ny hvalp, men, men, jeg har ikke flere tusinde kr. til dette formål er der nogen som kender en der sælger ganske almindelige gadekryds, som ikke skal have mere end 1000 kr. for den. Også fordi der skal være penge til dyrlæge m.v.
Jeg skal lige uderstrege at jeg bor på Lolland, min mand kan være/er hjemme ved den hele dagen, den har en stor have at løbe i, der mulighed for god lufteture da vi bor på landet, så alt i alt ville det være dejligt at kunne få et nyt lille familiemedlem inden for vores vægge.

Hilsen fra Freja.

Kommentar
Fra : josejoller

Dato : 08-05-03 21:44

du kan søge i den blå avis...

m.v.h. joller

www.dba.dk

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 08-05-03 21:47

Hej Freja
Jeg vil foreslå dig at kigge på det nærmeste dyreinterant eller hos dyreværnet, der kan man få en sund hund der er dyrelægekontrolleret, vacineret og øremærket. Sidste pris jeg hørte om var omkring 1000 kr. Foruden at få en hund der trænger til et kærligt hjem, så gør du også en god gerning.
Prøv at søg på google.
Her er dyreværnets hjemmeside.: http://www.dyrevaernet.dk/main.htm
Held og lykke med det.
Hilsen Annette

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 08-05-03 22:06

Hej med jer
Jeg har søgt i den blå avis og gør det flere gange hver dag, men jeg er blevet lidt med forsigtig med for mange racer blandet sammen, grunden til denne meget ulykkelige aflivening var at min hund blev bidsk, og selv med trænning, aktivering, og markering af at jeg ikke ville have at hunden knurrede og viste tænder var der der ikke noget at gøre, min dyrlæge sagde at det var et spørgsmål om tid inden den ville bide.
Jeg har også været inde på dyreværnets hjemmeside, og lige ledes på de internater der er hernedde og lidt oppe, for det gør ikke noget at hunden ikke er helt ny, jeg ved da at der er mange som fortryder deres hund fordi den tager meget tid, men den er der jo som sagt nok af her.
Hilsen fra Freja

Accepteret svar
Fra : gitte2

Modtaget 110 point
Dato : 08-05-03 22:23

Hej Freja...
Godt at du er forsigtig. Jeg har ligesom dig også måtte aflive en hvalp. Vi havde dengang gennem den Blå Avis fundet en annonce. På det tidspunkt havde jeg ikke meget kendskab til hunde og vi valgte at tage hvalpen med hjem, for den så jo sød ud. Men den var meget syg og som den blev større havde vi meget store adfærds problemer. "Emma" som vi kaldte hende, havde ikke haft det godt der hvor den kom fra. De første tre uger af hvalpens liv er de vigtigste, det er der den bliver præget. Et gadekryds fra den Blå Avis kan dog sagtens være en succes. Jeg har selv et dejlig gadekryds fra DBA's annoncer. Du skal bare huske på, at det er vigtigt, at hvalpen virker glæd og legesyg, den skal komme rendende hen til dig, være glæd og livlig. Spørg til hvordan hvalpene har haft det... og jeg kan oplyse dig om, at køkkenopdræt er at foretrække, altså hvor hvalpene har været i køkkenet tæt på mennesker og ikke i et kælderrum eller en stald. Jeg håber at du finder dig en sød og dejlig hund og du kan sagtens finde en hvalp til ca. 500 kr. Dertil skal så påberegnes et besøg hos dyrelægen som koster ca. 1000 kr for vaccine, sundhedstjeck og øremærkning/chip.
En god hunde bog er "Din Hund" af Sven Jårverud.
Held og lykke.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-03 22:47
Kommentar
Fra : Freja

Dato : 08-05-03 22:48

Ja tak men det her er anden gang det er gået galt, første gang vi fik en hvalp og havde haft den i ca 4 mdr. det vil sige hvalpen var omking et halv år, måtte jeg til dyrlæge fordi jeg ikke synes min hvalp var "rigtig" hvalp, og tænkte nu griner hun sgu af mig, men den stakkels hval havde hoftedysplasi i svær grad og der var heller ikke andet end en aflivning tilbage så jeg er bare så ked af det, min hund denne gang blev kun 2 år og skulle jo have haft mindst 10 gode år endnu.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-03 22:50

NB:
Da vi pga. mere arb. ikke kan være ret meget hjemme hos vores dejlige hund, ligger det os meget på sinde at skaffe den et nyt blivende hjem. Den er 2 år. Blanding af: beagle. howavart og shæfer. Måler 54cm i skulderhøjde. Den er MEGET kælen og kan "sit" "dæk" og gi` pote. Den er kastreret, chippet og vaccineret. Vant til børn og katte. Madras, skåle og legetøj følger med. mailto:gittevin@sol.dk

P.g.a. mere arbejde gives denne søde hund bort. En blandingsrace (mellemstor)på 2 år. Er kastreret. Vant til katte og børn. Der søges et varigt hjem mailto:vinter@vorldonline.dk

Alle fra ovenfor nævnte link - kig selv
Søren

Kommentar
Fra : gitte2

Dato : 08-05-03 22:53

Ja det er ikke sjovt når det går på den måde. Men så er der jo også dyreinternaterne. Der kan du finde en god hund der er gennem tjecket for alt. Køber man en ren race er der endnu større risiko for sygdomme som følge af dårlig avl og opdræt.

Knus

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 08-05-03 22:56

Hej Søren
Ja nu bliver det jo problematisk, jeg vil helst have en hund under et halvt år, for dermed kan jeg få mulighed for at præge dyret selv du skal eller have mange tak og held og lykke til at du finder et hjem til din hund.
Hilsen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-03 22:59

Øhhhh ???? Jeg mangler altså ikke en hund, vi har selv to gravbasser og det er mere end rigeligt :o D
Jeg henviste bare til (+ gav et par eksempler fra siden) en hjemmeside hvor du selv kunne kigge - du får den liiiige igen.

http://www.altena.dk/cgi-bin/guest/hundeudstyr/dyr.cgi?view

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-03 23:04

NB: Ogggg jeg skal heller ikke af med nogen

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 08-05-03 23:05

Hej Søren

*GG jeg troede osse først liiige det var dig der havde hundene - men efter lige at have læst lidt gættede jeg mig til ( og det havde du jo osse skrevet tilsidst i dit indlæg ) at det var fra det link skrevet længere oppe - ja så`n er der jo så meget.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-03 23:27

Heyyy Fnolle
Hvordan har Peder det?? Er han på damerov
Har været lidt inde og snuse... hav er da søøøød - er også lidt facineret af din hjemmeside, hvad har du lavet den i?
(up! Det var vist lidt ud over dette forum)
Søren

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 08-05-03 23:50

Hej Søren

Ja, og ved du hvad han går herude endnu i min udestue arme fyr !!! - der gik heeeelt ged i den her til aften, min mor røg på sygehuset, og så var vi deroppe - men nu har jeg lige i dette sekund serveret det sidste måltid for ham og lovet ham at imorgen sker det.... og så håber jeg at imorgen ikke bliver sådan en dag som idag - med tusind gøremål, og en telefon der har ringet ustandseligt!!!

Den er lavet i Frontpage....
og indimellem i Dreamweaver - har faktisk kun lavet een hel side i Dreamweaver og hvergang noget driller ryger jeg lige lukt tilbage til Frontpage, den kender jeg ud og ind.

Karina

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-03 23:56

SUK!... har lige lavet en smalltalk

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 09-05-03 00:04

ups ja det så jeg - men for sent .....

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 09-05-03 07:18

Det skal der jo også være plads til, her i dette forum, ellers bliver det en kende for kedeligt.
Hilsen fra Freja

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-05-03 16:48

Hej, Freja. Jeg måtte selv af med min sidste hund, da han var bare 4½år. Efter han havde været syg det meste af livet. Jeg skiftede så race, fordi jeg var bange for at løbe ind i de samme problemer igen. Men jeg holder mig stadig til at købe hund med stambog, fordi så får man en hund, hvor både mor og hvalpe har gennemgået de obligatoriske dyrlægecheck, ormekure, vaccinationer og øremærkning/chip.
Jeg har sidste sommer fulgt et kuld blandingshvalpe fra parring og indtil nu, og der er utrolig meget, der kan gå galt undervejs. Og det er et rent held, hvis hvalpene kommer godt igennem deres første 8 uger. Jeg tror ikke på, at man kan købe blandingshvalpe for 500 kr i dag. Ikke, hvis det skal være vel opfodrede, dyrlægekontrollerede sunde hvalpe. De hyggehunde, jeg fulgte sidste sommer, de blev solgt for 1500 kr stk. Og der var bestemt ingen fortjeneste på dem!
Du har vist mindst af alt brug for endnu en hundekatastrofe. Så jeg synes meget, du skulle overveje fordelene ved at få en stambogsført hund denne gang: 1) Du kan vælge en bestemt race, så du på forhånd har lidt ide om udseende og temperament. 2) Du får en hund med sundhedsgaranti. 3) Du får adgang til diverse sociale arrangementer, fordele og træning, der passer til din hund, hvis du er medlem af specialklub eller Dansk Kennel Klub. 4) Og du kan regne med rådgivning fra "Kennelmutter m/k" som meget gerne vil vejlede og samtidig følge hvalpene, når de er flyttet hjemmefra.
Der er sikkert adskillige andre fordele, men det var, hvad jeg lige kunne komme på.
Så er der det med prisen. Men hvis du ikke kan spare de min. 5-6000 kr sammen i løbet af nogle måneder, hvad vil du dog så gøre, hvis din hundehvalp kommer ud for et eller andet uheld, som let kan koste det samme??
Jeg synes, at noget af det sjoveste ved at købe en ny hundehvalp er at besøge den fra den er få uger gammel og følge den ved et besøg ugentlig, så hvalpen og ejeren lærer hinanden at kende inden flytningen.
Jeg måtte aflive min hund i starten af april sidste år. Min nye hvalp fandt jeg på hjemmesiden for golden retrievere. De har en hvalpeliste. Det er der sikkert mange andre specialklubber, der også har. I slutningen af april besøgte jeg min lille hvalp 1. gang, og d. 30 maj var hun endelig gammel nok til at flytte hjemmefra.
Det er jo ikke bare "en hund" du skal have. Men en lille "person", som helst skulle være til mest glæde og fornøjelse for dig og din familie de næste min. 10 år.
Held og lykke med projektet, Freja.
Mange hilsner fra Birgitta.

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 09-05-03 16:53

Hej Birgitta
Tak for dit indlæg.
Nej jeg har ikke 5-6000 kr at købe hund for, og hvis uheldet skulle være ude ja så er der forsikringen, den kan jeg nemlig klare. Men du har ret jeg kan ikke klare endnu en hunde katastrofelige nu.
Med venlige hilsner Freja

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-05-03 17:15

Hvilken forsikring har du? Min forsikring dækker nemlig ikke medicin, og der er en selvrisiko på 650 kr, og der er loft på mange af ydelserne... Og fra næste måned dækker den kun 80% af de resterende udgifter. Så min forsikring er kun et (kærkomment) tilskud til de meget dyre regninger, når der opstår sygdom eller uheld.

Hilsen Birgitta

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 10-05-03 14:55

Hej Birgitta.
Der er da også en selvrisiko på min forsikring. Jeg var ikke klar over at dækningsgraden blev mindre.
Jeg har forøvrigt fået en ny hvalp. En labrador (ægte) uden papir. Den er bare så dejlig, I skal have tak alle sammen for jeres søde og deltagende svar. Det er altid svært at miste en ven også på sådan en måde.
Hilsen fra Freja.

Godkendelse af svar
Fra : Freja

Dato : 10-05-03 14:56

Tak for svaret gitte2.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-05-03 17:58

Erjh, allså! TILLYKKE med den lille ny!
Jeg håber, det bare går godt med din nye hund.
Hilsen Birgitta

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 10-05-03 21:47

Tak skal du have.
Lige et spørgsmål hvordan laver I de fine hoveder som i bruger med rund hånd??

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-05-03 16:46

Du trykker på "kom godt i gang" øverst på denne side. På den side, der kommer frem, er der et punkt, der hedder : "Hvordan indsætter man smilys." F. eks er denne her lavet sådan her : o p -men uden mellemrum..