/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
akupunktur
Fra : brinkloev
Vist : 4068 gange
60 point
Dato : 08-05-03 21:37

Jeg kunne godt tænke mig, at vide, om der evt. var nogen der havde erfaringer m/ vægttab i forbindelse med akupunkturbehandling? Og/eller er det overhovedet muligt at fremme vægttab v/ akupunktur?

På forhånd tak
Brinkloev

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-03 21:54

Om akupunktur ligefrem kan benyttes til vægttab? Nej men "Akupunktur er også en god støtte ved rygeafvænning og vægttab" skriver Akupunkturklinikken på Østerbro v/ examineret akupunktør Marianne le Dous som har hjemmeside http://www.akupunkturbehandling.dk/html/hvad_kan_afhjaelpes_med_akupun.html altså "en god støtte", jeg har selv prøvet rygeafvænning med akupunktur... og det hjalp IKKE en meter.
Hvis akupunktur kunne "klare" vægttab, så kunne alle andre slankemidler godt pakke sammen (1 nål tab 10 Kg, 2 nåle tab 20 Kg. osv), så let er det desværre ikke. Hvis et fornuftigt og vedvarende vægttab skal opnås, så er der kun en vej, og det er at omlægge sine kostvaner.

Go' kur...
Søren

Kommentar
Fra : brinkloev

Dato : 08-05-03 22:03

Til Søren
Jeg er udemærket godt klar over, at det er sund mad + motion der er vejen frem! Men hvis ens stofskifte er gået helt i stå, i mit tilfælde efter 3 lanvarige hormonkure- efterfulgt af en tvillingegraviditet - kunne det jo godt være at der var en mulighed for at bruge nålene, effektivt, sammenholdt med at spise normalt og røre sig!

Mvh.
Brinkloev

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-03 22:24

Jamen at øge ens stofskifte, det kan jo gøres på mange måder. Akupunktur er sikkert en god hjælp. Jeg er da ked af, hvis du opfattede mit indlæg, som om jeg "hakkede" på dig - det var absolut ikke meningen (slet ikke).
Siden hvor jeg kiggede (se ovenfor) skriver jo ikke at akupunktur kan slanke, men at det kan være en god støtte. Jeg er HELT sikker på, de nok skulle skrive, at det kunne de, hvis de altså kunne... emnet er jo ret aktuelt for os danskere - mig inkluderet, jeg ku' godt selv tåle at smide et par Kg.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-03 22:32
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-05-03 22:37

NB:
Nu hvor du nævner at du lige har gennemgået en tvillingegraviditet, så kan dette måske bruges:

For lavt stofskifte efter en graviditet, postpartum thyreoiditis (ofte forbigående lavt stofskifte) mere om dette på http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/stofskiftelavt.htm

Kommentar
Fra : jamera

Dato : 08-05-03 22:44

hej

Hvorfor ikke prøve at snakke/maile med nogle forskellige akupunktører om emnet??.......det kunne jo være man fik et svar der kunne bruges.......selv om de ikke er uvildige.

Go for it

PS jeg er ikke selv behandler

Kommentar
Fra : brinkloev

Dato : 09-05-03 06:48

tak for jeres svar, jeg vil kigge nærmere, på de forslåede websider.
mvh
Brinkloev

Kommentar
Fra : peter6700

Dato : 09-05-03 09:21

Lige 1 til
har du slet ikke overvejet andre alternative muligheder. Zoneterapi f.eks. Jeg ved at zoneterapien kan sætte skub i dine endokrine kirtler og få dem afballanceret og derved få normaliseret stofskiftet, prøv at søge på zoneterapi og besøg et par hjemmesider. God vind
Peter

Kommentar
Fra : brinkloev

Dato : 09-05-03 17:31

Tak Peter
Jeg har faktisk fået zoneterapi før, og har da også overvejet at starte igen.
Mvh. Brinkloev

Kommentar
Fra : wmg

Dato : 21-05-03 18:56

Hejsa.
Jeg er ikke en der har vild forstand på dette emne... men jeg har da selv erfaring... Jeg har gået ved en rigtig god akupunktør. Jeg havde psoreasis på hænderne, som var rigtig slemt. Min egen læge opgav og havde ingen ideer til behandling. Efter et ½ års behandling ved akupunktøren er jeg næsten som ny. Problemet sagde hun lå i at, min organer ikke samarbejdede som de skulle og kroppen ikke kunne udskille mine affaldsstoffer. Dette problem var også årsag til at jeg vejer for meget. Som sagt er mine hænder helet men min vægt ligger på det samme. Hun prøvede at få mig til at tabe mig, også ved hjælp af forskellige udrensningskure og proteinkure. Desværre uden held... men jeg er mere en lykkelig for at mine hænder er helet og at jeg har fået et meget bedre helbred.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 60 point
Dato : 25-05-03 15:40

Hejsa, sidder lige og rydder op i mit system, og kan se dit spørgsmål stadig står åben (Kommentar ikke accepteret endnu). Er dette p.g.a. en forglemmelse eller fordi vores / mit svar ikke er fyldestgørende nok??
Hygge... og fortsat god weekend
Søren

Godkendelse af svar
Fra : brinkloev

Dato : 22-06-03 22:22

Tak for svaret CLAN.