/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Indhold og opbygning af Byggetilladelse
Fra : vi
Vist : 3052 gange
100 point
Dato : 02-10-10 17:33

Goddag

Ja, så er det tid til at bygge lidt igen.

Min kæreste og jeg ønsker at bygge en dobbelt garage i samme matriale som huset.

Lidt data
Huset:
106kvm liggende i Ballerup
Grunden:
880kvm
Tilbygningen bliver en forlængelse af nuværende garage som står 1 meter fra naboskel og bliver i alt den længde nu 16 meter. Højden er det samme som huset altså 4 meter.

Tilbygningen kommer til at være 48kvm.

Men nu har jeg udarbejde et hav af tilladelser og tegninger. Men er usikker på hvad og hvordan den skal knækkes. Har endnu ikke sendt en byggeansøgning til komunen, da jeg er meget i tvivl om hvad den skal indeholde.

Og hvordan skal en Naboerklæring se ud? kan ikke finde en specefik fra komunen.

Og finders der nogle i kommunen man kan tage til og få besvaret de indledende spørgsmål, så jeg ikke bare får et afslag tilbage med "Afslag på grund af manglende data"

Har fundet vejledninger fra Ballerup kommune, men ikke noget når det er under 50kvm.
Håber i forstår mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-10-10 17:42

Det bedste bud er at ringe til kommunen og aftale et møde med en af deres arkitekter, han/hun kan så fortælle dig hvilke krav der er til de bilag der skal følge med ansøgningen.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-10-10 17:51

Først er skema til naboerklæring:
http://www.naestved.dk/NaturFriluftsliv/Vandloeb/~/media/Naestved_Kommune/Natur_Og_Friluftsliv/Vandloeb/Blanket_Naboerklaering.ashx
Og så kan du bede om et møde i teknisk forvaltning i din kommune. Der vil du kunne få besvaret alle dine spørgsmål. Husk at spørge om du må bygge så meget, for jeg har hørt om en grænse på 40 m2 i sådant tilfælde.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-10-10 18:03

Jeg kan godt se det er en uheldig henvisning til skema, men en samtale med teknisk forvaltning vil kaste lys over alle din spørgsmål.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-10-10 07:34
Kommentar
Fra : vi

Dato : 03-10-10 15:45

Okey..

Læser jeres svar, men ikke noget jeg ikke allerede har kunne google mig til..

Annuller spørgsmålet
Fra : vi

Dato : 10-10-10 09:56

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål