/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
SONY a 450 eller Canon EOS 1000 D
Fra : 5705
Vist : 392 gange
74 point
Dato : 02-10-10 13:53

Begge sælges nu for 4000Kr.pr.stk.Dog har Canon taske og Tamron 55-200 MM med i prisen.Håber i kan hjælpe mig.
SP.Beklager at jeg ikke altid får slutted rigtig af,håber at i kan hjælpe mig med senere.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-10-10 14:13

Canon har generelt et godt ry. Jeg benytter pt. selv et Sony a 300, og er udemærket tilfreds.
Generelt kan man købe meget forskelligt udstyr til Canon, hvorimod udbudet til Sony er noget mindre. Jeg har købt en del ekstra udstyr til mit Sony (Tamron 55-200mm/Tamron 18-200mm og blitz), men vil jeg senere skifte til Canon - er det intet af dette udstyr der kan benyttes.

Gå hen i en fotoforretning, hvor du kan danne dig et fornuftigt indtryk af begge modeller.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-10-10 14:53

Du skal vælge Cannon, men ikke det forældede Canon EOS 1000 D

Det nye hedder Canon EOS 500 D, se her:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=505718

Sony er for speciel med memmory og udstyr, som IBM760 også antyder...

Kommentar
Fra : 5705

Dato : 02-10-10 15:48

Hej,jeg har lidt svært ved at se, hvad jeg får mere i et 500D frem for 1000D.Jeg får lidt flere M.P.som jeg nok ikke kan bruge til noget. En lidt større skærm at se på.Men ingen Tamron 55-200 MM og taske,Og 500D koster jo også lidt mere.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-10-10 16:09

Det har du sikkert ret i, men 500D opdaterer bl.a. hurtigere, så den også kan bruges som video...

Kommentar
Fra : pve

Dato : 02-10-10 16:32

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 3
- Annullerede 23
- Slettede 0
Ialt 27

Kommentar
Fra : 5705

Dato : 02-10-10 16:45

pve,som jeg også slutter med, har jeg problemer med at få mit spørgsmål afslutted,og søger hjælp,er det må du være den rette til.
mvh Henrik

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-10-10 19:04

5705 -
Citat
har jeg problemer med at få mit spørgsmål afslutted,

det er ikke særligt vanskeligt - når/hvis du får et svar, som du synes dækker dit spørgsmål - vælger du accept af det pågældende svar, ved at markere antal * stjerner, accept og derefter tryk på SEND.
Hvis du derimod ikke får et ønsket svar, vælger du annullering af dit spørgsmål og derefter tryk på SEND.
Og hvis du ikke vælger, at acceptere et af svarene - bliver dit spørgsmål automatisk annulleret om 3 mdr.

Men hvis du ønsker en bedre statistik - bør du på et tidspunkt vælge at acceptere et svar - men vent et stykke tid. Det kunne jo tænkes, at der kommer nogle gode svar på dit spørgsmål!