/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
billed program gratis
Fra : troldenesdhb
Vist : 2497 gange
100 point
Dato : 02-10-10 10:18

Jeg søger et billed behandlings program.

Det skal være meget simpelt. Jeg skal kunne indsætte flere billeder, sætte dem lidt på skrå oven på hinanden osv.

Det skal ikke være cs5, da det kan 1 mill funktioner som jeg aldrig får brug for.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-10-10 10:31
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-10-10 10:37

Nu skriver jeg jo simpelt. De skriver jo at Gimp er "næsten" så avanceret som cs5

Accepteret svar
Fra : malmin

Modtaget 110 point
Dato : 02-10-10 10:39

Picasa3 kan du downloade gratis.

Det billedredegeringsprogram har en funktion der hedder: collage. Der kan du sætte dine billeder ind på skrå. vende og dreje dem som du vil, og lade billederne gå ind over hinanden. Du kan også gøre det enkelte billede større eller mindre, alt efter hvad du synes der skal fremhæves.

Picasa3 er - synes jeg - et godt billedredegeringsprogram.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-10-10 10:56
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-10-10 10:57

Alle foto programmer kan meget mere end os normale brugere får brug for, nogle af dem kan bruges til at lave en digital foto collage som er det du ønsker lige nu, blandt dem er Gimp som er et gratis foto program, den har også 1 million funktioner du aldrig får brug for, men hvorfor hænge sig i det? Lær at at bruge Gimp til de foto opgaver du har brug for (den kan alt det du kan ønske) og glem alle de andre funktioner indtil du en dag får brug for dem:
http://www.gimp.org/downloads/
det er nemt at lære Gimp at kende og bruge programmet, bare du forstår en lille smule engelsk så er der masser af brugs anvisninger på Youtube, her er en af dem som viser hvordan du laver en digital foto collage, også billeder på skrå og der er flere forslag ude i menuen til højre:
http://www.youtube.com/watch?v=nGaXR17jo1c

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-10-10 11:11

Der er et tip her på kandu.dk der viser 25 gratis billedprogrammer http://open-tube.com/25-alternatives-to-acdsee-photo-manager måske kan du bruge et af dem.......

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-10-10 11:53

Her er et online, mere enkelt bliver det ikke
http://www.photovisi.com/

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-10-10 12:20

Tak for svaret malmin.

ser umiddelbart ud til at være let.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-10-10 12:24

Nu er alle forslag sat i skyggen med Klaudis link, hold da op som den er nem at bruge Klaudi du bør lægge Ptotovisi som et tip, den kan bruges af alle som har en flash player plugin i browseren