/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
En kæmpe.
Fra : bb1
Vist : 757 gange
100 point
Dato : 01-10-10 22:55

En kæmpe og god kammerat er ikke mere:

Tage Pedersen tidligere hovedbetyrelsesmedlem af Dansk Land og strand jagtforening.

Læs her hans minde ord, som ikke er kommet frem i Dansk Land og strandjagt medier.

Selv om han ellers havde det standpunkt, at han havde aftjent sin værnepligt, lod han sig herefter alligevel involvere i Dansk Land- og Strandjagt og stillede sig i spidsen for en lokal forening for Sydsjælland, Møn og Falster. Nu skulle der kæmpes for den almindelige jægers jagtmuligheder igen.

Men kampen blev ikke langvarig. Da nyhedens interesse havde lagt sig, veg medlemstallet, og da Tage Petersen samtidig kunne konstatere, at Dansk Land- og Strandjagt, stiftet i protest mod dannelsen af Jægerforbundet, på landsplan ikke kunne komme op over 1.200-1.400 medlemmer, og foreningen således ikke kunne få den indflydelse, han mente der skulle til, lukkede og slukkede han afdelingen af Dansk Land- og Strandjagt, men holdt fortsat et skarpt øje med, hvad storebror – Jægerforbundet - foretog sig. Han løftede også sin røst på lokale møder i Jægerforbundet, når han var utilfreds med håndteringen af denne og hin sag, men han blev aldrig usaglig, personlig og perfid. Livet igennem levede han efter devisen, at hvis ikke man kan sige noget godt om sine medmennesker, så skal man tie. Det kunne andre i jagtens verden lære af. Nu er hans røst desværre blevet tavs og vil være det i al evighed, men det han gav os som menneske og brav jæger med et godt hjerte vil for altid blive stående i erindringen om hædersmanden Tage Petersen, hvis sidste ønske her i livet var, at hans aske skal strøs ud i farvandet ud for Oringe-Pynten tæt på det sted, han var knyttet til og holdt af livet igennem.

Æret være hans minde.
Bent Ballegaard.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-10-10 23:29

Jeg har da ikke set kandu brugt til dødsannoncer og mindeord. Brug dog dagspressen.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 01-10-10 23:43

Så har du ikke fulgt ordentligt med – jeg blev svinet gevaldig til af D.L.S. hylerne da en anden person for få måneder siden afgik ved døden. Derfor er det ganske naturligt her at videre give. Hvad der er skrevet om en særdeles kendt person i de kredse.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-10-10 23:51

Skriv det i jægerbladene. Eller på Facebook, men skån kandu.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-10-10 02:08

Hvorfor det når det er her D.L.S Hylerne holder til!!!!!

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-10-10 09:00

Til at brække sig over folks søgen efter at blive set.

bb1 det er jo kun for at promovere dig selv, søg psykolog

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 02-10-10 10:04

Kære Bent,
Jeg har stor respekt for at du gerne vil ære din kammerats minde, men når du gør det her på Kandu, så risikerer du, at din gode afdøde ven's navn bliver koblet sammen med en lang endeløs palaver. Og det var vel ikke dét han ønskede sig?
Brug www.mindet.dk i stedet for

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-10-10 22:16

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-10-10 09:00

--------------------------------------------------------------------------------
Til at brække sig over folks søgen efter at blive set.

bb1 det er jo kun for at promovere dig selv, søg psykolog

----------------------------------------------------------------------------------------------
Sikken en gang

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-10-10 15:01

Bent jeg har intet imod dig, du har aldrig gjort mig noget, men jeg mener stadig at en nekrolog ikke hører hjemme her når personen ikke er kendt på Kandu.

Var det en person der var aktiv her på Kandu, så var sagen en anden.

God weekend.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-10-10 16:46

Granner01

En helt fin indstilling at have, men du glemmer to ting:

Næsten alle herinde er annonyme - bruger dæknavne.

Jeg ved med bestemthed, at andre afdøde, som der blev skrevet om af hylerne, ikke var aktive på Kandu, så skal der være en regel, så skal den gælde for alle...

Du kan jo se hvordan D. L. S. HYLERNE fortsætter med deres svinsk hedder i deres egen tråd. De afstår sig end ikke fra, at lyve - så ret dit skyts imod dem og ikke mig.
Jeg har udelukket dem fra denne tråd og det er helt bevidst - de har nemlig ikke H..... nok til at kunne føre en sober og god debat - de evner det simpelthen ikke, men hvad det er jo også forklaringen på, at de er medlem af netop denne forening...

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 03-10-10 16:55

Jeg ville med glæde udelukke hylerne, de er ikke værd at samle på. Jeg kan ikke lide tonen i jægertrådene og derfor holder jeg mig væk. Jeg er selv imod den hets der føres i de tråde. Og jeg er ked af at jægerne fandt frem til Kandu.

Men nu er de her, og det lever vi med. Jeg holder mig fra trådene, selv om jeg til tider læser dem. Dog er de fleste tråde en gentagelse af tidligere nedrakning.

Den nedrakning du er udsat for siger ikke så meget om dig, men den siger en del om de andre. Og jeg er glad for at jeg ikke kender dem.

Godkendelse af svar
Fra : bb1

Dato : 03-10-10 18:04

Tak for svaret granner01.

Vi kan kun være enig...