/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Alert Security
Fra : js270630
Vist : 560 gange
100 point
Dato : 01-10-10 05:24

Jeg er uheldigvis kommet i kløerne på Alert Security. Den har overtaget hele butikken, og jeg kan ikke bruge computeren til andet end at se reklamer for deres vidunderlige produkter. Hvordan slipper jeg af med dette skrækkelige foretagende? Dette er skrevet på fremmed computer - min egen er sat helt ud af spillet!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-10-10 08:48

Geninstaller computeren.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 01-10-10 09:41

slet _C; windovv 89

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 01-10-10 09:41

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 02-10-10 09:22

Til spamfreee! Please, forklar lidt nærmere, hvad det er jeg skal slette og hvordan: _ c; window 89. Når computeren er tændt og på nettet, er der ingen fukntioner, der virker. Alert sætter det hele ud af brug!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-10-10 18:24

Du skal have fat i din windows installations CD og boot op fra den, så har du mulighed for at formatere harddisken og geninstallere windows og så er du sluppet af med snavset.

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 03-10-10 09:34

Det er overhovedet ikke muligt at "komme ind" - alle funktioner bliver blokeret, lige så snart jeg tænder. Løsningen er måske at lade en fagmand slette eller udskifte hardisken? Jeg har ikke installations-cd'en med xp. Den burde vel egentlig følge med, når man køber?

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 03-10-10 17:20

Jeg har arbejdet videre med sagen. Det viser sig, at skurken er et fupprogram, som hedder Antivirus IS, altså en virus, som min AVG altså ikke kan kunnet snuppe. Problemet er så, hvordan jeg slipper af med det. Det må vel kunne lade sig gøre - men hvordan? Det skulle være mærkeligt, om ikke en eller anden her har været ude for det samme? Please - help!

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 03-10-10 19:14

Det kan lade sig gøre på to måder, den ene er at man bruge ÅNDSVAGT meget tid med 3-4 forskellige programmer, hvor man scanner for filer og strenge i registeringsdatabasen og så sletter. Den naden mulighed er at man formatere harddisken og geninstallere windows, drivere og de programmer man skal bruge.

Godkendelse af svar
Fra : js270630

Dato : 09-10-10 08:10

Tak for svaret webnoob. Ja, der var ikke andet at gøre end at slette og begynde helt forfra. Og da jeg ikke har installationsdisken med xp, valgte jeg at konvertere til Windows 7. Lige nu er jeg ikke særlig tilfreds med den, men det kommer vel efterhånden, som man lærer det at kende. Største problem er (for mange), at man ikke længere har Outlook Express. men i Office-pakken er der Outlook, så det bliver det nok. Vista anbefaler en anden mulighed, men den har jeg prøvet uden held. Men tak til dig (og de andre) for interessen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-10-10 11:44

Det var så lidt, er altid glad for at hjælpe.
Med hensyn til Outlook Express, så kan du jo downloade og bruge windows mail, det fungere stort set lige som Outlook Express.