/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
TV som bærbars skærm
Fra : bigfool
Vist : 446 gange
100 point
Dato : 30-09-10 16:04

Jeg har en bekendt, der gerne vil vise billeder fra den bærbare pc på et fladskærms-tv, således at fladskærmen virker som pc'ens skærm. Man har et kabel med et fladt 5-polet stik der sættes i den bærbare (S-VHS) med scart i den anden ende, der sættes i tv'et AV2 indgang. Der vælges så "vis AV2" på tv'et, men ak, skærmen forbliver sort.

Skal der ændres noget på den bærbare's skærmopsætning eller ...?

Bigfool

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 30-09-10 16:23

Du skal ændre skærmopløsningen under udseende, juster skærmopløsning. Så skal du vælge den opløsning, der får billedet på tv skærmen. Du skal nok gøre nogle forsøg, og genstarte pcen hver gang.

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 30-09-10 16:30

Glemte lige at nævne, at det drejer sig om Windows XP

Bigfool

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-09-10 16:36

Alt efter hvor stor opløsning dit tv kan klare skal du, som Thyregod8 ganske korrekt skriver, justere opløsning til et niveau som dit tv kan klare.
Du skal også åbne for visning til sekundær skærm på din bærbare. Det gør du ved at tast på de taster din bærbare bruger til det. Højst sandsynlig FN + (den tast der viser en skærm oppe ved tallene
)
Du kan også gøre det på flg måde. (skal lige tænke på XP hmm. ) Højreklik skrivebordet - Egenskaber - Skærm - Sæt hak i, Udvid skrivebordet, - ok - ok. Nu skulle der gerne være liv i din tv skærm hvis du ellers har klikket over på AV2 og at opløsningen er korrekt for TV skærmen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-09-10 16:57

Brug et HDMI - og dit problem løser sig selv...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-09-10 17:46

Du skal fortælle computeren at du vil sende noget ud af S-VHS stikket, det er ikke et Plug and Play stik. Der er sikkert en tast på pc'en der hedder [Fn], den skal man holde nede og så skal man trykke på en anden tast samtidig med.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-09-10 17:48

Et fladt fempolet stik er ikke svhs. Standard er et lille cirkulært (cylinderisk) stik med en lille flad styretap i. scart kan godt indholde svhs, men det er de færreste fjernsyn som har svhs indgang via scart

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 30-09-10 20:43

det kan du ikke

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 01-10-10 00:43

Prøv lige at trykke [fn] + F4-tasten

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 01-10-10 11:25

Citat
TV som bærbars skærm
Fra : bigfool
'

husk el__KABLET
bærbar??????????????

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 01-10-10 13:29

Har nu også fået at vide, at den bærbare er en Packard Bell Easynote anno 2006, uden HDMI. FN+F4 er til lydregulering.

Bigfool

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 01-10-10 16:39

Nå, nu har min bekendte været i kontakt med den lokale computerreparatør, der mener at det aldrig vil blive godt, da den bærbare pga. teknologisk alder ikke har de seneste udgange (HDMI m.m.), så projektet er droppet. Takker for alles indlæg!

Bigfool

Annuller spørgsmålet
Fra : bigfool

Dato : 04-10-10 11:41

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Tror den bærbare er teknologisk for gammel til at kunne levere noget fornuftigt.

Ellers tak for indlæg