/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
HTC desire
Fra : 234
Vist : 1058 gange
50 point
Dato : 29-09-10 23:32

Hej!
Jeg har en Htc desire som bliver ved med at reboote hvergang jeg tænder for dem.
Hvad kan mit problem være?

Er der nogen som kan hjælpe mig med mit problem?

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 30-09-10 00:05

Har du rooted den ??

Kommentar
Fra : 234

Dato : 30-09-10 00:09

Hvad vil det sige?

Kommentar
Fra : 234

Dato : 30-09-10 00:35

Det hvad der er gjordt ved den er , at den er blevet opdateret med nyt software.

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 30-09-10 01:55

At roote betyder at den er opdateret ved hjælp af cowboy-tricks, hvilket giver nogle fordele, såsom adgang til betalings-apps.
At roote betyder også at du mister garanti, og at du ikke umiddelbart må lave en factory-reset.
Har du fået den fra ny, eller er den brugt. ?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 30-09-10 07:04

Dit problem er helt klart, at din telefon ikke virker.

Og der er masser af mennesker der kan løse dit problem, du kan jo starte med at henvende dig hvor du har købt den, og spørge om de vil være søde at ordne den for dig.

Kommentar
Fra : 234

Dato : 30-09-10 11:43

Hej andre123.
Jeg har købt som ny men , garantien er udløbet , så det er ike så godt.

Er der ikke andre muligheder?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 30-09-10 13:28

Det kan være du har stjålet den og den dermed er lukket ned.
Nok derfor du siger garantien er gået på et produkt der er lanceret for mindre end to år siden.
Vær flink og aflever den hos politiet.
Hvis du er en "tøs" så aflever den i en postkasse forsigtigt uden at den går i stykker.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 30-09-10 13:39

snaptil

"Garantien" på et nyt produkt er 6 måneder, derefter er der 18 måneders reklamationsret med omvendt bevisbyrde.

Så uanset hvad du iøvrigt måtte mene, så er der intet i spørgerens situation der indikerer at den er stjålet.

Iøvrigt er det jo som regel sådan, at software ikke er omfattet af garantien alligevel, men mon ikke en opdatering ville hjælpe?

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 30-09-10 13:51

Prøv at forklare lidt nærmere hvornår og hvordan den rebooter :
Når du at se HTC logo ?
Når du at se baggrundsbilledet. ?
Skriver den noget inden den rebooter ?
Hvor lang tid går der ?
osv.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 30-09-10 14:30

Kortoververdenen, glem det. Vi kan godt diskutere reklamentations ret. Men du har ikke ret.
Produktet skal stadig virke efter 6 måneder(hvilket knap og nap kan overskrides i forhold til desires release dato)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 30-09-10 22:23

Kære snaptil

Du kan jo ikke fortælle mig at jeg skal glemme det, og så fortsætte diskussionen, i øvrigt kender jeg mere til reklamationsretten end de fleste, og det er sandt at det formodes, at en fejl opstået inden for de første 6 måneder er en fabrikationsfejl, men software er sjældent eller aldrig dækket af denne reklamationsret, da det som regel er noget brugerne spolerer helt af egen kraft, og uden for producentens indflydelse.

Men spørgeren ved vel bedst selv vornår den er købt, og den kan jo i princippet også være købt i udlandet, hvilket giver anderledes garanti bestemmelser, pointen er, at det ikke er alle der stjæler bare fordi du ikke lige kan se logikken

Kommentar
Fra : 234

Dato : 02-10-10 13:47

Hej andre123.
Når jeg tænder den går der cirka 20 - 25 sekunder før den rebooter. Jeg ser htc logoet , og den går fint ind til selve brugerfladen hvor man kan se uret og de forskellige muligheder man har angående emails o.s.v.

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 02-10-10 14:08

Prøv at fjern SD-kort og SIM-kort - og så start telefon op.
Gør det nogen forskel ??

Kommentar
Fra : 234

Dato : 02-10-10 16:10

Hej andre123.
Nu har jeg fjernet både sd og sim kortet men , da rebooter den stadigvæk,

Kan det være en opdaterings fejl?

Accepteret svar
Fra : andre123

Modtaget 50 point
Dato : 03-10-10 00:52

Hmmm !! - Jeg tror at vi kan konkludere at der nok er noget galt med den....
Jeg er løbet tør for idéer nu...

Mit bedste bud nu er :
1. http://www.google.dk/search?hl=da&q=htc+desire+genstarter&btnG=S%C3%B8g&aq=0&aqi=g10&aql=&oq=htc+desire+ge&gs_rfai=
2. http://www.htc.com/dk/CA_Hotline.aspx
3. http://www.telecare.dk/

Kommentar
Fra : 234

Dato : 03-10-10 14:19

Hej.
Det ser sort ud men , jeg vil da i hvertfald sige tusind tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 03-10-10 14:19

Tak for svaret andre123.

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 03-10-10 18:14

Takker !!
Håber at du får gang i telefonen, for det er den bedste på markedet i øjeblikket.