/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD RW
Fra : pop3
Vist : 573 gange
300 point
Dato : 29-09-10 16:07

Har en RW dvd som bliver brugt flittigt. Men nu virker den pludselig ikke,
Jeg får en tekst som lyder:
Den indlæste disk er ikke registreret i drevets liste over skrivestrategi.
Hvis du bruger disken til skrivning, kan kvaliteten blive dårligere end
Ved brug af en registreret . Vi anbefaler at du slår verifikation til
for at sikre, at skrivningen er sket korrekt.
Vil du køre verificering efter skrivning
JA eller Nej

Og der har jeg prøvet med både ja og nej.
Er der nogen der ved hvordan man laver verificering.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-10 16:11

Hvad er det for et drev der "skriver" det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-10 16:26

Når du brænder en fil og beder om verificering, så sammelignes den fil du hentede til brænding med den brænderen lavede.

Har du kun et drev som jeg har, sker der følgende.

Jeg lægger en CD / DVD i skuffen og starter mit brænderprogram.
Den læser min skive
Den beder om en tom skive og er det en RW vil den lige slette den først
Efter brændingen læser den det brændte og sammenligner (hvis jeg har bedt den om at verificere)
Bruger du stationær comp vil den måske lige åbne og lukke drevet mellem brænding og kontrol.

Kommentar
Fra : pop3

Dato : 29-09-10 17:18

1. Det er mit dvd drev.
2. Det som du skriver gør jeg også, men om jeg skriver ja eller nej. gør den det samme næste gang. Bruger stationær comp.

Har nu prøvet med anden RW DVD og der er der ingen problemer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-10 17:28

Citat
som bliver brugt flittigt. Men nu virker den pludselig ikke

Kvoten er opbrugt...

En RW holder ikke evigt....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-10 17:30

PS...

Smid den væk - du risikerer at alt du gemmer på pludselig er væk...

SÅ dyr er en ny heller ikke

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 150 point
Dato : 29-09-10 18:15

Yes - ud med den skive.................du har måske fået låst den, så den ikke er skrivbar mere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-09-10 13:09

Du kan smide den ud og glemme den. Det er det nemme og sikre.

Men hvis du har det ligesom mig, gir du ikke bare op, men vil have en forklaring.

Jeg tror noget er galt med dens format. Ved hurtihsletning slettes ikke bare alt men kun "indholdsfortegnelsen" og der gives tilladelse til oveskrivning.

Du skal prøve at slekke ved en totlsledning af hele dvd mediet. Det kan visse programmer . Det tager omkring 15 minutter. Så burde den være så god som ny, hvis du også polerer eventuelle ridsr og snavs væk.

Godkendelse af svar
Fra : pop3

Dato : 01-10-10 12:54

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-10-10 18:34

- den koster heller ikke så meget.