/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Agility og øvelser!
Fra : Sira
Vist : 628 gange
20 point
Dato : 08-05-03 20:18

Hej...

Er der nogen der har gode eller dårlige erfaringer med agility, da jeg har tænkt at gå til det med min hund.
Er der nogen der ved om man kan gå til agility på LOLLAND, evt. i nærheden af Nakskov?

Jeg er også meget glad hvis der var nogle der havde nogen gode ideer, som kræver at hunden bruger sin hjerne!!

Tak på forhånd..

Med venlig hilsen Sira

Kommentar
Fra : josejoller

Dato : 08-05-03 21:32

spred dens mad rundt i haven så den skal finde maden

hilsen joller

Kommentar
Fra : gitte2

Dato : 08-05-03 22:30

Hejsa...
Gode øvelser for din hund, så den får brugt sin hjerne er aktiveringsøvelser. Du sætter hunden i gang og så skal den selv klare resten. Køb en aktiveringsbold, de er gode. Gem guffere rudt omkring i stuen eller i hele huset og lad hunden finde dem, det kan der gå lang tid med. Hunde elsker at bruge deres næse. Du kan også gemme guffere uden for i haven.
Træning er også godt for at aktivere din hund... feks. at den skal sætte sig hver gang den skal have en guf.

Accepteret svar
Fra : mygg

Modtaget 20 point
Dato : 21-05-03 17:32

Agility er en utrolig god sport for hunde - synes jeg! Det er super aktivering, hvor hunde både bruger kroppen fysisk og psykisk! Så det er både konditionstræning og hjernegymnastik! Men det kræver en hvis lydighed og et godt forhold mellem dig og din hund! Men prøv det. Man kan dyrke det på mange plan: lige fra hygge til elite. Men prøv at tage ud til nogle stævner og se det an!
Jeg ved ikke lige hvor på Lolland man kan træne, men du kan eventuelt gå ind på DKKs hjemmeside og se der. Jeg ved at der i sommerferien er et stævne i Knuthenborg - der kan du jo tage hen. Men se på http://www.dansk-kennel-klub.dk/, der er et punkt, der hedder agility så kan du se, hvornår der er stævner.
Du kan også tilmedle dig yahoogruppen dk-agilty!

Godkendelse af svar
Fra : Sira

Dato : 22-05-03 16:55

Tak for svaret mygg.

Det vil jeg gøre..

MVH Sira