/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
uddannelse film serier? ikke skuespiller
Fra : Gigli-Chico
Vist : 386 gange
50 point
Dato : 29-09-10 01:40

Jeg har utrolig svært ved at finde ud af hvad jeg kan blive inden for hvad jeg godt kan lide at lave.

Jeg elsker at se film, og ikke bare at jeg ser en film hver fredag eller hver aften. Det er sådan så jeg kan se måske 3-6 film på en dag, det kommer selvfølgelig an på hvor lang tid de tager..
Jeg elsker også at se serier, stort set alle serier der er. En serie der tager ca. 50 min pr. afsnit kan jeg se omkring 9-12 om dagen. lidt ligesom et marathon.

Jeg ved det lyder utrolig sygt, og der garanteret er nogen af jer der tænker har du slet ikke andet at tage sig til. -Nej, det har jeg ikke. Men det er det jeg vælger at bruge min tid på.

Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af om der er en uddannelse eller noget i den stil jeg kan blive inden for sådan noget. F.eks. hvor jeg skal se film eller andre ting. Ikke et afslapper job eller noget men fordi det netop er noget der interesserer mig. Som sagt jeg kender slet ingen uddannelse eller jobs hvor jeg kan sådan noget ellers ville jeg allerede have undersøgt det.

Jeg får tit at vide at jeg burde blive film kritiker eller noget i den stil. Men jeg har ingen ide om hvad det indebærer. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt. Det skal jo så lige siges som i nok kan regne ud at jeg pt. er jobløs og derfor har så meget tid på mine hænder til at se alle de film og serier jeg gør. Jeg har ingen interesse i at blive skuespiller eller instruktør eller noget i den slags filmbranche.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-09-10 02:35

Tag et højskoleophold, og vær sammen med ligestillede, herefter kan du tage stilling til en videre uddannelse:

Bliv filmkritiker
Kan du ikke se en film uden at skulle diskutere den bagefter, er der mulighed for at agere filmkritiker på Grundtvigs Højskole i Hillerød. Som højskolen selv udtrykker det, er formålet, "at gøre filmholdets deltagere til gode film- og mediekritikere. Det vil sige, mennesker, der er i stand til at skelne skidt fra kanel i den oversvømmelse af levende billeder, vi alle er udsat for via medierne. Alt dette for at skabe kærlighed til filmen og for at sikre filmmediet visionære filmelskere!"
Læs mere på: grundtvigs.dk

Ligeledes for kritikere er der mulighed for at se film på Krogerup Højskole ved Humlebæk. "Verden er fyldt med film, og her får du chancen for at blive lidt klogere på det, du ser. Du skal se klassiske Hollywood-film og meget eksperimenterende europæiske kunstfilm. Alt fra mainstream-gysere til Bergmann og von Trier. Sikre navne på plakaten er Welles, Hitchcock, Godard, Egoyan og Greenaway, som krydres med en række "helt almindelige film". I vælger selv en genre og instruktør, som vi derefter går i dybden med. Vi tager på besøg i Filmhuset i København, et smut i biografen og afholder en video-marathon, " lover skolen.
Læs mere på: krogerup.dk

Film i flere lag
Hvad betyder regnen på ruden eller skygge på væggen? Eller hvad med kameraets bevægelser og lyset? Film er fyldt med små hints og dobbeltbetydninger i flere lag, som du i faget filmforståelse på Nørgaards Højskole i Bjerringbro kan lære at afkode. Højskolen tilbyder også fag i filmhistorie, så du kan få styr på de klassiske og historiske perioder inden for filmens verden.
Læs mere på: nrgaard.dk

På Odder Højskole er "alle velkomne på Filmkundskab: fra den inkarnerede tv-narkoman til den kommende filmstuderende. Udgangspunktet er interesse og nysgerrighed". Her får du mulighed for at dele dine oplevelser fra biografmørket med ligesindede og stifte grundigere bekendtskab med Disney, Charlie Chaplin og Jim Carrey. Skolen tilbyder også en indføring i nogle af de nyeste digitale produktioner og en guided tour for filminteresserede på internettet. Underviser er Henrik Højer, redaktør på filmtidsskriftet 16:9.
Læs mere på: odderhojskole.dk

http://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/humanistiskeuddannelser/oevrigehumaniora/film-_og_medievidenskab.aspx

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-09-10 03:27

Hej Gigli-Chico
Jeg ved godt, at det er dyrt at tage på højskole, - og husker også din mis... Bare for at vise muligheder!

Findes der en Biograf i dit område - hør efter om de kan bruge dig til et og andet.

Du kunne også prøve, om du kunne stable en "filmgruppe" på benene, så du har nogen at diskutere og analysere filmene sammen med se f.eks. her: http://www.facebook.com/group.php?gid=45308925907

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 29-09-10 12:41

Ja højskole er dyrt.

Bare fordi det er en biograf betyder det ikke det har noget med film at gøre.
I en bio skal man jo enten arbejde ved billet båsen, sælge slik, stå ved døren og tage imod billetter eller rydde op i salene? Jeg har prøvet at snakke med biografer.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-09-10 17:52

Start med at lave en blog hvor du skriver om film, herunder anmeldelser. I starten er der ikke penge i det, men hvis du får nok læsere er det muligt at du kan få lov til at skrive for aviser, eller du kan sælge reklamer på din blog.

Annuller spørgsmålet
Fra : Gigli-Chico

Dato : 04-10-10 01:15

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål