/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Skærm eller bundkort ?
Fra : LuffeA
Vist : 626 gange
200 point
Dato : 29-09-10 00:08

Jeg er ved at kigge på en 5 år gammel PC for en veninde.

Hendes tykskærm startede med at "krympe" skærmbillederne, cursoren opførte sig underligt, og efter standby var skærmen lyserød.
Efter 3 dage var der sort skærm samt bip-bip ved opstart.
Jeg piller hendes AGP grafikkort ud og afprøver det i egen computer........ingen fejl.

Skal jeg tage min fladskærm med og prøve den, eller kan man give bundkortet skylden ?

Skærmen har fået en del knubs efter flere flytninger, jeg er ikke klar over om løse forbindelser i skærmkablet kan udløse bip ved opstarten ???

Kommentar
Fra : spikedk

Dato : 29-09-10 06:12

Havde samme problem med min gamle skærm. Det viste sig at være skærmen der simpelthen var blevet mæt at år. En forhandler sagde også til mig dengang, at når man ser lyserøde farver, kan det meget vel tænkes at billederøret er ved at stå af.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-09-10 08:08

Jeg ville test din skærm på hendes computer for at se om din skærm viser samme symtomer, hvis ikke så er dine venindes skærm død.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-10 09:09

Citat
Hendes tykskærm startede med at "krympe" skærmbillederne

Den er "færdig"

Ud til højre - ny skærm - problem løst

Accepteret svar
Fra : olehenne

Modtaget 200 point
Dato : 29-09-10 09:42

En brugt fladskærm er billig men en ny kan fåes for under tusind kr. Prøv EDB priser. Så sparer hun også en masse el.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-09-10 23:49

Tror sgu det har været soklen, da jeg monterede kortet gik fejlen i sin mor igen, bortset fra at powerdioden blinker stroboskopagtigt

Men nu har damen sat sig for at hun vil af med det skrummel, så jeg fandt en 19" skærm til 749 kr hos Elgiganten.
I samme postgang vil hun købe nyt TV........hendes gamle er også tyk, så det bliver to nye skærme til under 4000 kr

Godkendelse af svar
Fra : LuffeA

Dato : 29-09-10 23:50

Tak for svaret olehenne.