/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
LEd eller LCD ?
Fra : 0463
Vist : 890 gange
100 point
Dato : 28-09-10 22:33

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg har tænkt mig at få købt en fladskærm og har kigget på disse to;

Sony 32" LED TV, KDL32EX600
og
LG 32" LCD TV modeæ 32LD750N 200 HZ

Hvilke skal man vælge, og hvad er bedst LED eller LCD skærm.

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-09-10 23:45

LED

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 29-09-10 00:41

LED er jo det nyeste nye, det er afløseren for LCD. Jeg havde valgt LED.
Hvis du skal investere så skal du måske tage 3D TV med i dine overvejelser, selvom det er på udviklingsstadiet..

Accepteret svar
Fra : Gigli-Chico

Modtaget 100 point
Dato : 29-09-10 02:19

Jeg ville vælge LED'et da det fra LG har noget "smart" der hedder Intelligent Sensor. Det gør at billedet i tv'et selv ændre farver og sådan baseret på lys i rummet. Det er vel smart nok at have, men bare den mindre lille sky der kommer på himlen ændres farverne. Det kan godt være irriterende at se på.

Det har sony'en ikke (efter hvad jeg kan se på specifikationerne)

Så mit valg ville nok være SONY KDL32EX600

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-09-10 03:49

LED er ikke afløseren for LCD, et LED tv er et LCD tv med LED belysning,
det er meget billigere end alm LCD tv, så det fra Sony var nok det jeg ville vælge...

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 29-09-10 09:26

Klaudi, de fleste LED tv jeg har set er dyrere end et LCD tv. Hvor har du set det modsatte?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 29-09-10 11:24

LED er afløser for LCD og er generelt dyrere i anskaffelse og billigere i drift og har bedre dybde i farverne, som også er bedre synlige i dagslys.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-09-10 16:45

LED er IKKE afløser for LCD, rigtigt at LED er dyrer at købe, men billigere i drift,
det var på den LED(måde) det skulle forståes

Godkendelse af svar
Fra : 0463

Dato : 15-10-10 08:58

Tak for hjælpen og dialogen.