/ Forside/ Karriere / Penge / Budget / Spørgsmål
10  Teil 110
Overslag over håndværkerudgifter
Fra : klemme2006
Vist : 1580 gange
100 point
Dato : 28-09-10 20:18

I forbindelse med skolerenoveringer og andre store opgaver, ser jeg tit angivelse af hvad det kommer til at koste. Budgettet holder ikke altid, men der er vel ikke tale om det rene gætværk.

Hvor finder jeg en "håndbog over byggeudgifter" eller noget i den retning.

Jeg forestiller mig en slags priskurrant eller ståbi med beskrivelse af arbejdopgaven og så f. eks m2-prisen.

Jeg har set den slags for beregning af akkordarbejde, men det er jo ikke helt det samme. Der mangler foruden materialeudgifter mesters avance, sygdom og vejrlig, stilladsudgifter osv.

VH

klemme2006

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-09-10 20:36

I teknisk afd. i kommunerne er der ansat såvel arkitekter som ingeniører, som udregner disse priser.

Accepteret svar
Fra : bibsamie

Modtaget 100 point
Dato : 29-09-10 19:18

V S Prisbøger så har du det hele du søger

VS står i øvrigt for Viggo Spile (ing.)

per

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 29-09-10 22:36

Tak for svaret bibsamie.. Tænkte nok at deikke bare gættede.