/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
internet explorer browser
Fra : DADAY
Vist : 454 gange
50 point
Dato : 28-09-10 16:19

Hjælp.....

Jeg kan ikke finde min internet explorer browser, hvad gør jeg.
Måske har jeg slettet et eller andet.
Jeg kan heller ikke gå på min netbank mere, fordi jeg mangler den.
Hilsen
Lina

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-09-10 16:24

Kører du windows XP / Visat / win7

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-09-10 16:25
Kommentar
Fra : DADAY

Dato : 28-09-10 16:26

Ja undskyld, det glemte jeg at sige, men det er VISTA HOME EDITION

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-09-10 16:30

Start > programmer > find og højreklik på ikonet (e) og vælg send til > skrivebord (genvej)

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 28-09-10 16:34

Du kan sikkert finde den under programmer og vælge internet explorer. Der kan du muigvis finde programmet som hedder iexplorer og lægge ikonen ud på skrivebordet - hvis du altså ikke har slettet den.

Kommentar
Fra : DADAY

Dato : 28-09-10 17:10

Nu har jeg hentet wind ows internet explorer 8.
og når jeg prøver at runne programmet siger den at det kan den ikke fordi der findes en nyere version på computeren...........forstår jeg ikke noget af

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 28-09-10 17:30

Du kan finde den i stifinder, som jeg har beskrevet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-09-10 17:43

Prøv følgende.

Start - Begynd at skrive explorer i søgefeltet, så dukker den sikkert op

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-09-10 22:04

Prøv at finde Internet Explorer o mappen Programmer, den kan ikke sletttes men på XP computere kan man fjerne adgangen til den, måske også på Visata og nyere, når du fundet Internet Explorer så opret en genvej på Skrivebordet så du kan åbne den uden at gå til mappen Programmer,
hvis funktionen Tilføj fjern Windows komponemter også er i de nyere Windows så prøv at spørge de andre om hvordan du finder den funktion og går ind finder din browser igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-09-10 08:35

explorer.exe er Stifinder, iexplorer.exe er Internet Explorer Fijala

..bare for lige, at få dét på plads.

Hvis man fjerner Internet Explorer med ''Tilføj eller fjern programmer' i Kontrolpanelet vender man automatisk 'tilbage' til den version der fulgte med styresystemet. Efter en rensning af registreringsdatabasen med f.eks. Ccleaner, så burde man kunne hente og installere seneste version via Microsofts hjemmeside, sådan som Stouenberg foreslår.

Her er et direkte link til IE 8 for Windows Vista: http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=161354

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : DADAY

Dato : 29-09-10 16:46

Tak skal i ha, jeg prøver det senere.
Håber det virker - jeg skal nok vende tilbage med et resultat.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-09-10 17:04

altså molokyle, du med så stor viden må da vide at bare du starter med at skrive explorer så dukker iexplorer altså også op i listen. . Den kommer faktisk allerede når du har skrevet det første e

Kommentar
Fra : DADAY

Dato : 30-09-10 20:51

Hej igen.

Jeg fandt ud af at computeren ikke havde været helt slukket efter jeg havde downloaded nogle programmer, så skal man jo restart for at alle tingene virker igen.
Min comp har hele tiden været i dvale.
Men nu virker det som det skal, og tak for hjælpen til jer alle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-10-10 08:29

Fijala -> Jepper... det er korrekt. Det var nu heller ikke ment som nogen kritik. Blot for at præcisere. Således at DADAY ikke kastede sig ud i, at prøve at fjerne Stifinder, hvilket ville være et dødfødt projekt.

DADAY -> Fine sager. Så er alt som det skal være. Point'ene synes jeg du skal bortlodde ved en lodtrækning, da der jo ikke fandtes en endegyldig løsning på problemet. Ud over den du selv fandt frem til. JA... der er altid 'smart' at genstarte PC'en efter installation af programmer, selvom det ikke altid er bydende nødvendigt.

</MOLOKYLE>