/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Computer brændt sammen ..
Fra : Carina76
Vist : 1895 gange
50 point
Dato : 28-09-10 15:29

Min computer er brændt sammen .. og ALT ligger på den .. billeder fra over 10 år siden, hvis ikke mere til nu .. Videoer fra ferie - ja ALT !!

Jeg har hørt, at man kan gøre noget, så man kan tage harddisken ud og ja få tingene ud ..

Hvad gør jeg og passer det ??

Det er så nedtur og hvorfor bruger man ikke folks råd med og gemmer det på andre computere ..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-09-10 15:34

Nårh..............................

Hvad mener du med at den er "brændt sammen"?

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 28-09-10 15:35

tag det helt roligt - dataerne er højst sandsynligt til at rede. Start med at tage disken ud, gå ned til din lokale computer-butik og sig du skal have fat i en "bro", så du kan koble din harddisk til en computer via usb.
Når du har købt den, forsøger du at koble harddisken til en anden computer via usb, og hvis ikke harddisken har taget skade, kan du kopiere indholdet fra hardisken ud på computeren.

HVIS hardisken HAR taget skade... ja, så er det lidt mere omstændigt... men prøv dette i første omgang, og skriv igen, hvis det ikke virker.

Kommentar
Fra : Carina76

Dato : 28-09-10 15:52

Når jeg prøver at tænde den går den ud med det samme .. min kæreste hældte ice tea på skærmen .. det gik så under skærmen .. og først kunne den tænde, men skærmen ville ikke tænde ..

Nu kan den kun være tændt i 1 sekunder og så går den ud ..

Giver det mening .. tror i så man kan rede harddisken ??

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-09-10 16:05

- ta' lige og læs hvad ostemanden skriver og ja, indholdet kan sikkert reddes...

PS: den der IceTea, smagte den godt?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-09-10 16:07

Citat
min kæreste hældte ice tea på skærmen
er det så ikke kun din skærm, der er gået i stykker?
Og et det en stationær eller en bærbar PC, du har?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-09-10 16:36

Du kan hente alle dine data - filer -billeder osv ud.
Men du skal købe en usb-converter og sætte den til en anden computer.

Denne kan sansynligvis klare det.
http://www.sandberg.it/product.aspx?id=133-43

Når du har købt den og sidder klar ved computeren, så vend tilbage.

Kommentar
Fra : Carina76

Dato : 28-09-10 19:50

Stouenberg: Ice tea'en smagte super .. Men kæresten var satme ikke for populær bagefter !! ..

ostemanden: Nu er det hele sendt hen til en kammerat - han mente, at han nok kunne klare det ..

Så nu krydser jeg finger ..
MEN HVORFOR er man så dum, ikke at ligge det hele over på flere computere .. (Så typisk mig) !!!

Det er en bærbar PC .. :)

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 28-09-10 19:52

Det kunne være du skulle kigge nærmere på http://www.idrive.com/ - genialt program, nemt at bruge og relativt billigt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-09-10 21:03

Carina76 - hvis du alligevel skal købe en ny computer, så brug den gamle harddisk som backup, og der ligger jo alle dine filer nu.
Men "kør" ikke nogen programmer på den gamle harddisk.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 29-09-10 09:58

Nu hvor du i fremtiden skal have backup (-: Så køb evt. NAS server, koster fra ca 1000 og du kan logge på fra alle dine pc, uden at være i nærheden af den.

Kommentar
Fra : Carina76

Dato : 01-10-10 06:01

snaptil: Det lyder smart .. Kan du give et ling til en, på en salgs side ?? Aner ikke hvad det er :D

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 14-10-10 05:20

Hej Carina76 du skal gøre to ting nr 1 du skal have skildt din pc ad for at se hvor meget der har taget skade, din harddisk er den der ligner en meget tyk cd og den er lige til at skrue ud, derefter skal du se og få renset din pc så hurtigt som mugligt for den kan måske stadigvæk reddes regningen sender du til kærste for han skal betale, hvis han ikke har en forsikring for så kan man sige at det var et uheld og derfor kan det være at de vil betale, men jeg tror at du har et andet problem jeg tror at di kærste var sur over at du brugte så meget tid på din pc, men det gør man bare ikke så er man sku for barlig.
Hør var det ikke noget at få købt en extern harddisk dem kan du få meget billigt og der kan du så ligge de ting du er bange for at midste?.
MVH: Alanberg57

Kommentar
Fra : snaptil