/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
acer strømforsøgnings adapter?
Fra : mogens6
Vist : 921 gange
100 point
Dato : 28-09-10 03:28

Hej Kandu brugere.

Jeg håber der er et par kloge hoveder herinde. Eller en elektriker?

Jeg har en acer travelmate 4600 bærbar, hvor strømforsynings adapteren ikke virker.

Acer bærbaren skal bruge 19V output /spænding, 3,42 amp /strømstyrke til en effekt på 65 Watt..

Jeg har så en anden strøm adapter, men den er på 20V output = 1V mere end den skal bruge.
Og den har 6.0 ampere, jeg har læst at det ikke burde betyde noget at amperen er større end hvad bærbaren har brug for, da den kun bruger det den vil..

Mit spørgsmål er om computeren kan holde til at få 20V istedetfor 19V, eller om det vil grille den med tiden?

Det anbefalede er jo 19V og amperen betyder jo vel ikke noget, når adapteren bare har rigeligt af den?

Tusind tak. Håber på svar..

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 28-09-10 03:32

Ha ha ha, der skulle selvfølgelig stå strømforsyningsadapter.. Ups, jeg kan ikke lige se at jeg kan rette det..

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-09-10 07:58
Kommentar
Fra : grow

Dato : 28-09-10 08:12
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 28-09-10 08:57

Jeg tror jeg har nogle originale Acer strømforsynings adaptere liggende, hvis du er interesert.
alimak

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-09-10 09:28

Det har ingen betydning. Det har kun betydning hvis det er en svagere adapter, logisk nok.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 28-09-10 09:53

Amp. er jo en sikring for at sikringen slår fra før der sker nogen.
Jeg købte engang et batteri til et digitalcamara, hvor amp. var højere end den normale, og nu har jeg det ikke mere, så jeg er forsigtigt en anden gang.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-09-10 10:02

Nul7->> Sikke noget vås, ampere er strøm og volt spændingen.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-09-10 10:23

få en lader som passer (den kan godt bruges men du forkorter livet for den)

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 28-09-10 11:47

peet 49, - Du har helt sikkert ret.
Jeg ved bare så meget, at jo højere amp. er, det mere belastning kan du tillade at bruge inden proppen springer.

Hvis det er forkert, så undskyld min uvidenhed. Men man lære tros alt lidt engang imellem på KANDU.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-09-10 14:09

PSUèrne er strøm og spændigssikret, så jeg kan ikke få øje på problemet.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 28-09-10 14:20

Hej Mogens 6

Du har helt ret . Det er kun godt at din alternative strømforsyning, kan tåle lidt mere strøm end nødvendigt. Så et højere amperetal er helt fint.

Den lidt højere spænding er formentlig uden den store betydning. Computeren har sin egen indbyggede regiulator som sørger for at batteriet og selve maskinen,ikke får mere end der er godt for dem. Men om denne regulator kan tåle denlidt højere spænding er ikke til at vide med fuld sikkerhed. Den vil formentlig blot bare varme lidt mere , men tåle det udmærket.

Hvis du er lidt fingerfærtig og kan svinge et loddejern, kan du sætte en stor solit siliciumdiode i serier i lederetningen. Den afsætter ca. 0,7 V ret uafhængig af strømmemen, og så er du ret tæt på den rigtige spænding.

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 28-09-10 21:18

Tusind tak allesammen for gode svar.

Jeg har hørt i dag at det ikke er en god idè at bruge en 20v forsyning, så jeg skal bruge en med 19v, jeg skal lige forhøre mine kammerater om de skulle have en?

Jeg vil helst ikke købe en endnu..

Mange tak Alimak. Jeg er ikke sikker på om jeg er interesseret. Og post Danmarks priser er jo høje. Så jeg ved ikke om det kan betale sig.

Jeg bliver lige nødt til at have 2-3 dage mere til at finde ud af hvad jeg skal gøre, derefter vil jeg give point til den jeg synes har givet det bedste svar. Dog har i alle givet gode svar

Mvh. Mogens

Godkendelse af svar
Fra : mogens6

Dato : 29-09-10 22:14

Tak for svaret transor. Og tak til alle. Det er jer der gør Danmark til et bedre land at bo i og jer der gør folk klogere..

Så fortsæt jeres gode svar.

Mvh. Mogens