/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
valg af sofa!
Fra : zkb
Vist : 619 gange
100 point
Dato : 08-05-03 20:02

Hej her skriver jeg igen,
eftersom man ikke kan undga at katten kradser lidt i sofaen i ny og næ hvad vil i erfarne katteejere så foreslå når jeg skal ud og købe sofa? læder sofa?kan de ødelægge det?hun får også klippet sine kløer så det synes jeg dog skal tages med i betragtning. Hvad med stof som microvelour det er nemlig helt vildt dejligt at sidde i...håber at høre fra jer hurtigst muligt!
knus zkb

Kommentar
Fra : rasmus91

Dato : 08-05-03 20:17

Det er ikke sofaen det kommer an på. Hos din lokale dyrlæge kan du få et middel til at sprøjte på, som er fuldstændig lugtefrit for et menneske, men ikke for en kat. Dette middel gør at katten ikke kradser i møblerne eller pisser i hjørnerne. Spørg efter produktet, hos din dyrlæge, som hedder FeliWay.

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 08-05-03 20:33

jeg har billige sofaer med mikrovelour fra Bilka. De har været udsat for meget slemme katteklør, men det er ikke at se. Minde nu 2 1/2 år gl. hankatte har ikke skånet sofaen, men ikke engang et hul er der at se.

/dortedyg

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 08-05-03 20:35

Jeg tror ikke du kan finde en sofa som katte ikke kan ødelægge ved at kradse i. Og læder er ikke bedre end noget andet. Der findes noget der minder om ruskind, jeg kan ikke huske hvad det hedder, men hvis din kat ikke ligefrem hvæsser kløer i din sofa, så er det et godt bud.

Hilsen storm

Kommentar
Fra : linosan

Dato : 09-05-03 10:13

Hej zkb
køb en sofa i ikea, de har mange modeller hvor man kan udskifte betrækket.
kh linosan

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-05-03 18:54

stormfeldt..det hedder alcatar og er udviklet til at lave flysædebetræk af, fordi det er så slidstærkt!

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 10-05-03 00:46

Tak skingur
det var da meget rart at få det på plads

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-06-03 23:37

Vi har også en mikrovelour fra Bilka. Alle vores katte og især den ene, flænser i den med jævne mellemrum, uden det kan ses.
Vi har også en læderstol, som kun den ene kat bruger. Bare ved at hoppe op i den, gå lidt rundt i den og så lægge sig, har han revet hele sædet fuld af ridser/revner og huller. Så læder kan ikke tilrådes.
Fordelen ved mikrovelour'en fra Bilka er: 1: man kan ikke se, dyrenes kløer har været der.
2: man kan heller ikke se, at de bliver beskidte af dyrene, med mindre man tørrer dem med en hvid klud.
3: de kan tørres af med en våd klud, hvis der kommer pletter.
4: de kan tåle at blive overhældt med Rodalon, hvis der sker "uheld" med dyrene.
5: de er til at betale.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 05-06-03 00:04

min veninde har købt stole med sejldugsbetræk.. det er pænt og ligner lidt hør. Katten har hvæsset klør i dem i tre måneder og der er ikke gået den mindste lille tråd løs!
Mvh

Kommentar
Fra : Ljakobse

Dato : 22-08-03 11:45

Jeg kan også anbefale bilka sofaerne i microvelour, det er ikke til at se at vi har katte, der ligger selvfølgelig lidt kattehår på, men den "suger" dem ikke til sig som så mange andre gør. Den eneste ulempe ved vores, er at den er lidt lav, så det er kun killingen der kan komme under den