/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Sort skærm
Fra : mborre
Vist : 490 gange
100 point
Dato : 27-09-10 23:13

Til Kandu, Når jeg tænder for min computer står der på skærmen ”no signal”. Jeg har prøvet med en anden skærm og med et andet kabel, men intet virker. Det kan måske være grafikkortet der er gået itu. Men hvordan finder jeg ud af dette, jeg kan jo ikke fejl-diagnosticere den når der ikke er noget billede. Kan det evt være en virus der har ødelagt noget? Den har Avast monteret, der opdaterer sig selv konstant. Mvh Matin Borre

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 27-09-10 23:32

Det er garanteret at det er dit grafikkort. Så du skal anskaffe dig et nyt.

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 27-09-10 23:45

hej mborre
vil nu ikke satse ret meget på grafik kortet de går stortsedt aldrig istykker
det er mere sandsynligt at det er strømforsyningen der ikke længre leverer power nok til at starte pc en riktigt op
hilsen fox

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 27-09-10 23:56

Det kan også være dine RAM der er gået.
Hvis du har flere ram-blokke, så prøv skiftevis kun med én af dem.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-09-10 09:24

Er det en bærbar eller en stationær?

Citat
vil nu ikke satse ret meget på grafik kortet de går stortsedt aldrig istykker

Passer ikke helt, jeg skifter en del grafik kort på mit arbejde hverdag.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 28-09-10 10:10

Prøv at gennemgå din ledning fra PC til stikket, hvis du har en sådan monteret, den kan være beskadiget, så der opstår periodisk fejl.

mvh
BW

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 28-09-10 20:21

Hvad hedder dit bundkort ?

Er der en anden skærmtilslutningsmulighed ?

Mvh Thomas

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-09-10 20:37

Jeg tror sgu' det her spørgsmål ender med at blive anulleret eller helt glemt.

Kommentar
Fra : mborre

Dato : 28-09-10 23:50

Hej Kandu,
jeg ved faltisk kke hvad bundkortet hedder, og jeg kan jo ikke se det, men jeg kan prøve at finde det i manualerne. Jeg har prøvet at skifte ledninger til computeren, men det ændrer ikke noget. Jeg har en gammel computer stående, jeg kan prøve at skifte grafikkortet derfra. Der er ken denne ene skærmtilslutnings-mulighed på skærmens bagside; på computerens bagside er der to stik der passer til skærm-stikket, et kort og en oprindelig udgang fra computeren, men ingen af dem giver et billede. Men hvis computeren er indstillet til den ene udgabg, er det da ikke også kun den der burde kunne give et billede? Der er vel også nogle RAM-blokke i den gamle, jeg vil prøve at sætte en af dem i, som du foreslår, CiViC. Min kone sagde for øvrigt6 at den var begyndt at larme lidt mere på et tidspunkt. Sidder der en vetilator på grafikkortet som kan være begyndt at støde på noget og derved måske ikke virke som den skal?
Mvh Martin

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-09-10 08:05

Du skal pille det ekstra grafik kort ud før du kan få billede på det integrerede grafik kort, det bliver deaktiveret i BIOS'en når der bliver installeret et andet grafik kort.

Godkendelse af svar
Fra : mborre

Dato : 02-10-10 22:36

Tak for svaret granner01.

Det var grafik-kortet som du sagde, men det var nu nok at fjerne støv i det så blæseren kunne køre igen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-10-10 23:35

Selv tak og det var godt du selv fik det fikset. Sidst mit grafikkort døde var det bare ikke nok at rense for stør.

Det er godt at rense din PC for støv 1 gang om året. Så undgår man en del problemer.