/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Skift køreskole?
Fra : notatoy
Vist : 538 gange
40 point
Dato : 08-05-03 19:47

Hej.
Jeg er startet på at tage motorcykel kørekort. Jeg har været til teori 2 gange og var til min første banekørsel i dag. Dette skulle være 4 lektioner = 3 timer. Nu er mit dilemma imidlertid at jeg overhoved ikke kan med min kørelærer, det det er vist også gældende den anden vej. Jeg forlod timen efter lidt over én time, efter læreren stort set ikke havde talt til mig, men kun koncentreret sig om de to andre elever. Disse havde begge fået "lov" til at køre på de store cykler, og da jeg brokkede over jeg ikke var blevet kaldt hen for at bytte til den store cykel, sagde han at han synes jeg skulle vente. Det viste sig at det var fordi hans svigerfar var der og han skulle ud og køre lidt fordi han havde tænkt at købe en motorcykel.
Nu vil jeg gerne skifte kørelærer, men kommer jeg til at betale for de 2 teoritimer og den ene banetime jeg var der? Og i givet fald hvor meget?
Hej fra Notatoy

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 08-05-03 21:44

Du må betale for timerne, da du jo har modtaget en ydelse i form af lektioner. Jeg tror dog du kan "trække dem fra" ved den nye kørelærer (er der ikke noget med, at man skal have et vist antal timer nu til dags??)
Mener du ikke du har fået noget ud af timerne, kan du prøve at komme ud af betalingen, men jeg tror bare ikke det vil lykkes, og det vil give megen møje og besvær.

Og snart velkommen blandt os andre på MC.

Kommentar
Fra : klatre

Dato : 09-05-03 17:46

Du skal sikre dig at du får et stykke papir på timerne inden du betaler, så de kompenseres hos din nye og bedre lærer.
Hvis du vælger at skifte så får papir/kvittering med timerne på inden du lægger pengene

Sig det dog først direkte til k.læren, det kan være han angrer og er villig til at lade dig får 4 lektioner UB som kompensation (for at tjene de sidste penge på dig)

Han kan ikke være tjent med en sur/skuffet elev der går rundt og fortæller alle i byen han er en useriøs klovn.

God kamp -

Klatre