/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
hvilken computer og mobil
Fra : tris01
Vist : 634 gange
250 point
Dato : 27-09-10 15:40

Hej
Jeg skal have skiftet min 10år gamle computer, og mobiltlf med noget mere mere tidsvarende.
Det er lidt af en jungle for mig, så jeg kunne godt bruge nogle forslag til hvad jeg skal gå efter.
Og om det er bedst at købe online eller i en butik.
Computeren skal være en bærbar, og mobilen skal kunne tage billeder.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 27-09-10 15:52

Helt klart i en butik!

Der kan de nemlig svare på alt hvad du kunne tænke dig at spørge om

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-09-10 15:53

Det er også en jungle for os som har forstand på det. Men du bliver lige nød til og fortælle os om dit computer forbrug, spiller du spil, "leger" du med de billeder du tager, skal den kun bruges hjemme eller skal der være mulighed for indbygget mobiltbrdbånd osv. osv. osv.?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-09-10 22:42

De seneste par køber jeg næsten al elektronik online, stor udvalg og man sidde stille og roligt og tage bestemmelsen om hvad det skal være og sammenligne butikker, der er nemlig stor forskel på priser i de forskellige online butikker.
Jeg læser også indlæg og tips her på Kandu når der bliver advaret med bestemte butikker og har det med i overvejelserne.
Du får højst sandsynlig mest for pengene ved at handle online og der så stor konkurrence på service og hurtig levering at du vil blive overrasket over hvor hurtigt det går.
Min foretrukne online butik er Computersalg, der har jeg kun positive oplevelser fra og de har næsten alt, både telefoner og computere + dele til computere:
http://www.computersalg.dk/
Det er ikke store krav du har til din nye telefon, det kan næsten alle telefoner nu om dage, hvad med prisen og er du fan af et bestemt mærke? Mine telefoner hedder altid SonyEricsson og den seneste er den her, den kan tage billeder med 8,1 Megapixel kamera og er købt på Computersalg (jeg tror ikke de har den mere)
http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overview/xperiax2?cc=dk&lc=da
Det hjælper måske ikke dig ret meget at vide hvilken telefon jeg har men jeg har da haft mulighed for at prale lidt af den
Med hensyn til computere har jeg ikke noget mærke krav som jeg har til telefoner, den jeg sidder med nu er en bærbar Medion købt i Aldi for 5-6 år siden, kort efter at jeg havde købt stod den ene RAM blok af computeren skulle repareres, siden har den købt upåklageligt
Kom med nogle flere krav til hvad du ønsker og hvad det må koste, så kan vi bedre vise nogle links

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-09-10 22:44

Citat
De seneste par køber jeg næsten al elektronik online
De seneste par år køber jeg næsten al elektronik o.s.v. - skulle der stå

Kommentar
Fra : tris01

Dato : 29-09-10 10:48

Altså! TDC damen har anbefalet at jeg køber den bærbare på nettet, og bestiller mobilbredbånd hos TDC.
Den computer jeg skal have, skal bare være til at surfe lidt rundt på, og skrive arbejdsopgaver, ikke noget specielt vildt eller fancy. Min gamle hp printer skal helst kunne sættes til.

Mht. Mobiltelefonen sagde den før omtalte dame fra TDC at jeg skulle købe en Nokia 2730 til 1kr + abonnement i en TDC-butik.
Kan det virkelig være billigere end at købe f.eks en Nokia 2330 uden abonnement, sætte kortet fra min gamle telefon i, og beholde mit nuværende abonnement, hvor jeg kun betaler for forbrug(Mit forbrug er ikke stort)?
Jeg har ikke specielt mange krav til en mobil, den skal bare kunne tage billeder og sms'e.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-09-10 11:34

Det med at tage billeder med mobiltelefon er en nødløsning. Et billigt kamera til nogle få hundrede kroner fotograferer meget bedre end de dyreste mobiltelefoner, men det fylder også noget mere.

Hvis telefonen ellers kunskal telefonere er det bedst med de gode gamle typer uden alt det fancy. De er først og fremmest mere robuste og kan klare større afstand til en mast. Der er plads til bedre og mere effektiv antenne , batteri og indkapsling.

Praktisk taget ingen af de små moderne bærbare kan uden videre forbindes med en gammel printer , med mindre den er så ny at den har usb tilslutning.
Ellers skal du etablere lan eller usb til parallel interface til printeren, og så er en ny printer måske aligevel billigere.

Det er en jungle med at finde den bedste leverandør. Hold dig væk fra Elgiganten. De har mange defekte varer og en helt håbløs service.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-09-10 12:03

Citat
Kan det virkelig være billigere end at købe f.eks en Nokia 2330 uden abonnement, sætte kortet fra min gamle telefon i, og beholde mit nuværende abonnement, hvor jeg kun betaler for forbrug(Mit forbrug er ikke stort)?
Jeg har ikke specielt mange krav til en mobil, den skal bare kunne tage billeder og sms'e.

Du kan købe en mobil tlf. som kan alt det du vil for 3-500 kr. evt i bilka. (uden abonnement)

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 29-09-10 12:33

ellers er der altid : http://www.elgiganten.dk/

bærbare: http://www.elgiganten.dk/catalog/pc-hardware/dk_laptop/barbare-computere

mobiler uden binding: http://www.elgiganten.dk/catalog/pc-hardware/dk_laptop/barbare-computere

ikke alt det p.s fra tdc, hvor du bliver bundet fast de næste 1000 år

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 29-09-10 12:34
Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 250 point
Dato : 29-09-10 17:09

Damen fra TDC er jo ikke ansat for du kan få det billigste, men for at få kunderne til at købe noget nyt, de tjener jo ikke ret meget på dig nu så hvis du fik et langt dyrere abonnement and det du har nu, så har hun gjort hvad hun er ansat til.
Der er andre selskaber som er billigere hvis du vil skifte abonnement, men du vil måske helst blive hos TDC?
De nye kamera mobiler tager fantastisk gode billeder og der er ikke nogen grund til at have et kamera ved siden af, køb en ny kamera mobil og behold dit nuværende abonnement, tilbudet med telefonen til 1 krone bliver dyr i længden og kan ikke svare sig.
Min anbefaling til en ny kamera mobil vil være SonyEricsson Elm, den koster cirka 1100-1500 kroner uden abonnement, du får en rigtig god telefon med et godt 5 Megapixel kamera og blitz så du kan tage gode billeder overalt uanset lysforhold, den vil kunne holde i mange år, Du kan købe den for 1 krone hos TDC men det vil blive en dyrere løsning end at købe uden abonnement og beholde dit gamle abonnement: http://shop.tdc.dk/Elm%E2%84%A2%20Pink/339193,default,pd.html?start=4&cgid=mobile-phones&prefn1=brand&prefv1=Sony%20Ericsson

Det er ikke store krav du stiller til din nye bærbare computer og med hensyn til din gamle printer, så vil du sikkert være bedst tjent med at købe en med Windows XP, hos Laptop.dk kan du købe en fin 15" computer med XP for under 4000 kroner, der er Windows Vista på den men den kan nedgraderes til XP hvis der bliver problemer med printeren:
http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=203&products_id=2877&osCsid=f1039657acace3e22b3f63a11835b32e
alle bærbare kan bruges med mobil bredbånd så det behøver du ikke tage hensyn til

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-09-10 17:15

En Nokia 2330 tager ikke gode billeder og har ikke blitz, men bevares priser er også kun 20% af hvad en Elm koster så hvad fortrækker du, gode billeder eller billig telefon?

Godkendelse af svar
Fra : tris01

Dato : 30-09-10 15:09

tak for svaret.
Jeg har besluttet, at beholde både min gamle mobil, samt det gamle abonnement.
Og så vil jeg ellers gå på jagt online efter en bærbar til ca. 5000kr.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-09-10 21:08

Tak og god jagt på nye bærbare, får vi at vide hvad du vælger?

Kommentar
Fra : tris01

Dato : 01-10-10 11:03

Jeg vakler lidt mellem en Lenovo Thinkpad SL510 og en HP G62-a21SO.
Vakler lidt videre!