/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Erfaring med eksternt grafik
Fra : marc43
Vist : 646 gange
500 point
Dato : 27-09-10 13:04

Jeg har kun VGA og usb i min bærbar og vil gerne overføre mit computerbillede i HD til HDMI i mit TV.

Jeg har hørt, at et eksternt grafikkort er den eneste mulighed. Er der nogen, der har erfaring med det inden jeg måske køber et og kan det overføre et HD-signal fra usb til HDMI? Jeg skal ikke bruge et højydelseskort, da det ikke skal bruges til spil. Kun streaming af film og egne hjemmevideoer i HD.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-10 13:50

Lige nu står det på Sandbergs forside.
http://www.sandberg.it/

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 27-09-10 13:56

Det ser godt ud, men jeg har lidt udelukket VGA fordi så er det vel ikke HD?

Det er jo hjemmevideoer i HD.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-10 14:19

Det aner jeg ikke - så kun at de havde en converter.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 30-09-10 19:40

Jeg tvivler lidt på ideen, at lave HD kvalitet på en bærbar kræver en del muskler, og oftest bruges grafikkortet som accelerator, men hvis det sidder på en USB, tror jeg det bliver for langsomt.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 01-10-10 07:49

Det er netop musklerne som det eksterne grafikkort skal levere. Se http://www.altomdata.dk/index.php?module=Pagesetter&func=viewpub&tid=1&pid=7373

Annuller spørgsmålet
Fra : marc43

Dato : 02-10-10 13:45

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål