/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådlås net virker ikke optimalt
Fra : michael30
Vist : 956 gange
100 point
Dato : 26-09-10 13:23

Hej

Jeg har lige skiftet mit trådløse net fra en Linksys, der gik i stykker, så jeg har købt et nyt trådløs net, et D-Link Dir 615. har fået sat det op og det virker på den stationær pc, som trådløs, men når jeg vil kobel min bærbare pc på det trådløse net, finder den nettet men jeg kan ikke koble på der er er et rødt kryds ud for nettet, men hvis jeg så sætter et kabel mellem den bærbare pc og det trådløse router er der fint net.
Er der nogle som har er ide jeg kan prøve, eller forslag til hvad jeg kan have lavet fejl da jeg installeret det og så jeg kan få det rettet og så det kan virke trådløs på den bærbare pc

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-10 14:13

Hvis MAC filteret er sat til får den ikke adgang.

Jeg går ud fra at den computer kan "se" netværkets navn.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-09-10 14:32

Nulstil routeren og slet trådløse profiler på begge computere. Der efter kobler du com puterene på en for en, kommer de begge på så konfigurer du routeren.

Kommentar
Fra : michael30

Dato : 26-09-10 15:30

MAC filter ???
Der er windows 7 på begge computer

Slet trådløse profiler, vil de sige jeg skal slette alt det trådløs der ligger på begge computer og så starte forfra med det trådløse.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 26-09-10 16:06

Højreklik på de to computere nede vede uret, og vælg "netværk og delingscenter"
Vælg så " Administration af trådløse netværk"
Klik på de viste netværk........................og fjern dem.

Luk computeren.

Sluk router (5 min.) og tænd routeren.

Tænd comp. > h-klik på de to comp. ved uret > vælg opret forbindelse til et netværk >

Kan du nu se dit netværk (SSID navnet) så marker det og vælg tilslut.

Et MAC filter bruges til at tillade bestemte computere adgang.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-09-10 17:05

Der kommer lige en rettelse af Eyvinds fremgangs måde. Hans passer til vista.

Nede i højre hjørne er der et ikon, der ligner et søjledigram med søjler der bliver større og større fra venstre mod højre. Klik (venstre-klik) på det og vælg Åben Netværks- og delingscenter, derinde vælger du Administrer trådløse netværk. Derinde klikker du så på dit eget netværk og ovenover klikker du på Fjern. Når det er gjort og du har nulstillet routeren og genstartet den så klikker (venstre-klik) du igen på "søjlediagrammet" og så burde der være et trådløst netværk med SSID D-Link (navnet på netværket), som ikke er sikret. Det dobbelt klikker du på og så oprettes der forbindelse. Hvis begge computere kommer på, så skal du sikre dit netværk og det gøre du ved at gå ind på routeren og konfigurere den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-10 18:28

Ja - når man hopper frem og tilbage mellen XP / Vista / win7 - kan der godt smutte lidt.
Skrevet fra en Vista.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-09-10 20:31

Så er det godt man har windows 7 Ultimate 64 bit med XP mode. Så kan man køre alle OS'er virtuelt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-10 21:00

Ja ja - her køres der også Dabuntu med en ekstern harddisk på den comp.

Sorry - det var lige et lille sidespring.

Godkendelse af svar
Fra : michael30

Dato : 27-09-10 10:45

Tak for svaret Eyvind.