/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
hopper af nettet hele tiden
Fra : Rosgaard84
Vist : 558 gange
135 point
Dato : 26-09-10 09:45

Hej vi har 2 computer med trådløsinternet , den stå på loftet og der er fuld signal men. den ene computer skal værer tænt ellers vil den anden computer ikke logge på og når vi så er på, logger den af hver 5 min ca og vi skal trykke ok til at logge på igen . hvad kan det være . på forhånd tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-10 10:25

For dårligt signal....

Kommentar
Fra : grow

Dato : 26-09-10 11:28

Ud fra din forklaring, tænker jeg følgende. Er du sikker på at du ikke har sat den ene pc til at gå på nettet gennem den anden, siden den skal være tændt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-09-10 11:57

Tror også der er en ad-hoc forbindelse som du er kommet til og oprette.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-09-10 13:35

Når forbindelsen svigter, så kan det sagtens skyldes, at forbindelsen ikke er stabil nok, til at du kan opretholde den. Hvis du har stillet dit AP til at køre med fast hastighed på fx. 54 mbps, og forbindelsen bliver svag på grund af skygger, så vil dit AP forsøge at få forbindelse i en angivet periode, inden den laver time-out på den maskine, som du har problemer med.

Du skal ind i routerens menu, og se om du har AUTO hastighed, og om du køre fuld styrke på senderen.

Med fuld styrke, vil den række længere.
Ved AUTO, vil den sænke hastigheden, når forbindelsen bliver svagere, og selv skrue op igen, når den bliver god igen.
Husk at signalet altid går den lige vej.

Kommentar
Fra : Rosgaard84

Dato : 26-09-10 14:03

Tak for svarene! Jeg ved ikke om det er det rigtige jeg har været inde og se på, men her er hvad jeg kan finde frem:

Jeg kan se, at min ene computer der kører med XP, er sat til 36,0 mbps.
Og min signalstyrke står der "meget høj".
Jeg kan ikke finde noget sted hvor der står noget om AUTO.
Den er ikke sat til ad-hoc, men alle tilgængelige netværk.

Min anden computer der kører windows 7 er sat til 54,0 mbps og er automatisk installeret med Offentligt netværk....

Jeg vil sige, at jeg ikke har så meget forstand på det, så alt skåret ud i pap modtages gerne ;)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-09-10 14:34

Lige nu har du gjort hvad severino, lige bortset fra at du har gjort det på dine computere og ikke på routeren

Kommentar
Fra : Rosgaard84

Dato : 26-09-10 14:56

Okay; kan jeg gøre det på routeren???

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-09-10 16:57

Ja det kan du, det er faktisk KUN der du kan.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-09-10 18:03

Det er din router du skal indstille til AUTO hastighed. Du skal have et SSID på routerens AP.

Nu sætter du dine PC'er til at koble op med DHCP til din routers SSID navn.

Herefter skulle du gerne kunne komme på, selv med et svagt signal.
Hvis du ikke har valgt din egen router med dit SSID som den fortrukne, kan du risikere at naboens netværk har et stærkere signal, og du derfor bliver koblet op til det. Men da det sikkert er låst med kryptering m.m. så bliver du ikke lukket ind, og derfor oplever du, at du ikke har nogen forbindelse.

Når du bruger DHCP og fortrukken SSID, så behøver du ikke at tænke på, hvilken kanal din AP bruger, for dine maskiner vil slavisk følge din router, da de hele tiden vil fastholde forbindelsen til dit eget SSID i netværket.

Kommentar
Fra : Kreton

Dato : 09-10-10 16:16

Har du fundet en løsning. Her er en mulig løsning. HVis du bor i byen, kan der være mange der har trådløs internet.
Alle Routere / Acces points kan sende på forskellige kanaler. Men hvis der er for mange der sender og modtager på samme kanal, kan det give mange problemer.
Prøv derfor at ændre det der hedder kanal på din router.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-10-10 17:47

Jeg tror at rosgaard84 - nu kun hopper af, for ingen har hørt fra personen siden den 26/9