/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Trusler.
Fra : Sallus
Vist : 536 gange
100 point
Dato : 25-09-10 20:15

Er det lovligt at komme med verbale trusler om enten at skyde eller stikke en hund ihjel med kniv?

Sagen er den at vores hund to gange på fem år er stukket af fra os. Begge gange har den desværre mødt vores nabo, der meget gerne vil påstå at han og hans hund er blevet angrebet. (Vores hund har ALDRIG før gjort udfald af nogen art, hverken mod mennesker eller andre dyr) Den første gang nåede min datter at se at der overhovedet ikke var tale om overfald. Den anden gang nåede vi først ud på marken da han havde taget sin hund op på armen, og vores hund gik glad lorgerende ved siden af, så der er ikke andre end naboen der ved hvad der skete. Vi blev mødt med alverdens ukvemsord og råben og skrigen om at han sgu havde sparket vores hund og næte gang ville han sgu skyde eller stikke den ihjel med kniv.
Nu er vi så blevet politi -anmeldt. Kan godt forstå at han blev forskrækket, og ingen beklager det mere end mig, men kan bare ikke forholde mig til at vi skal behandle til hinanden på den måde, og ville så gerne have haft lejlighed til at undskylde og beklage, men fik aldrig chancen.
Kan jeg nu anmelde ham for trusler om selvtægt?
Med venlig hilsen Sallus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-10 20:34

Man kan hvad man vil

Meeen en sag skal jo høres fra 2 sider

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-09-10 20:40

Citat
og ville så gerne have haft lejlighed til at undskylde og beklage, men fik aldrig chancen.

Du kan da nå det endnu Det er aldrig for sent

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 25-09-10 20:50

Sallus Den sidste linie skulle du ikke have skrevet - for så er du jo ikke bedre end naboen. Politi anmeldelsen kommer, der ikke noget ud af med mindre Jeres hund optages eller overgives til politiet. Så vanker der en bøde.

Kommentar
Fra : Sallus

Dato : 25-09-10 21:01

Ved godt jeg får en bøde, og nej ved godt at jeg ikke er bedre end naboen, men det er der nok ikke nogen af os der er når vi selv er indvoldveret, det er bare noget vi tror/håber vi er.
Jeg skal ikke over og stå med hatten i hånden efter den måde han talte til os på.
Ville bare vide om verbale trusler er lovlige.
Med venlig hilsen
Sallus

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 25-09-10 21:04

Du har en hund der render løs og flere gange har din nabo følt sig generet af det.
Og nu vil DU anmelde din nabo til politiet.

Kan du selv se hvor dumt det lyder ?

Kommentar
Fra : Sallus

Dato : 25-09-10 21:10

Nej jeg kan se at Scootergrisen ikke kan læse. Der står TO GANGE PÅ FEM ÅR. Han har skam ikke for vane at "løbe rundt" som du skriver. Hvor er det kedeligt at der altid skal være sådan nogle klaphatte der skriver her.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-09-10 21:11

Slap af. Ophidsede hundeejere siger så meget. Der er LANGT fra ord til handling.
I en sag som den du fortæller om, vil der jo være om påstand mod påstand. Hvis mandens hund ikke er blevet bidt, så er der intet bevis for noget overgreb. Et bid kræver bevis i form af en dyrlægeregning.

Har du hørt fra politiet?? Hvis der ingen dyrlægeregning er, så ER der altså ingen sag.

HVIS din hund skulle være af en af de forbudte racer, så gør du klogest i at lyve. Den var ikke løs på det tidspunkt ifølge dig. Det er stadig påstand mod påstand, og så kan politiet ikke gøre andet end at lytte til begge parter. HVIS altså "overfaldet" er blevet anmeldt...

Omvendt kan du da godt anmelde ham for trusler, men når du ikke har nogen vidner til truslerne, så får DU heller ikke noget ud af det...
Det er jo mikroskopiske sager. Og politiet har altså andet at lave.

Hvis du vil formilde din nabo, så lader du hunden blive hjemme, og går over og giver ham en flaske vin og en uforbeholden undskyldning. --Men det kan du selvfølgelig ikke, hvis du er sikker på at du ER blevet meldt til politiet.

Jeg har en nabo, der har truet mig med at han ville melde MIN hund til politiet fordi den skulle have gøet om natten....... Det viste sig senere, at det var en anden hund i nabolaget. MIN hund sover om natten.
Og jeg hørte altså aldrig fra noget politi...

Kommentar
Fra : Sallus

Dato : 25-09-10 21:17

Min mand er blevet kontaktet af politiet. Jeg var desværre ikke hjemme. Vil blive kontaktet på mandag. Nej det er en Flat Coated Retriver, den fredeligste nord for alperne. Vil gerne stå ved at han ved et uheld stak af fra mig, men det kan jo ske for alle.
Har ikke modtaget dokumentation på noget som helst, og jo jeg har to vidner der hørte ham.
Men Birgitta har ret. Blev bare så ærgelig.

Annuller spørgsmålet
Fra : Sallus

Dato : 25-09-10 21:33

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål