/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Brændeovn
Fra : oppes
Vist : 586 gange
100 point
Dato : 25-09-10 16:35

Huset er 130 kva tdr at, ha r varmepumpe og vil installere brændeovn. Dens tusenvis forskellige.
Hvilken? Skal jeg vælge.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-10 17:37

en til at fyre i, med brænde.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-10 17:38

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 1
- Slettede 0
Ialt 2

Kommentar
Fra : oppes

Dato : 25-09-10 19:20

med brænde, ja.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-10 19:25

Hvad kan du bedst lide....

Sort eller Hvid....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-10 19:27

Citat
ha r varmepumpe

Hvad vil du bruge den til

Er det meningen brændeovnen skal forbindes med noget....

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-09-10 23:15

Mon ikke den der varmepumpe virker ved luft, cirkulerer varmen rundt i hele huset, så alle rum får glæde af varmen fra brændeovnen?

Du skal købe denne brændeovn:
http://www.morsoe.com/Morsø-2140-65.aspx

Den er sort og har et egern på siden, og er derfor utrolig "hot"...

Du skal selvfølgelig købe en der er stor nok og som du kan holde ud at se på. Vi kan muligvis hjælpe dig med det første, men nok ikke med det sidste.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 25-09-10 23:30

Det bedste (og dyreste) køb er en Morsø men der har du også brændeovn for resten af livet, den er lavet af støbejern, og giver eller slår sig ikke som pladejerns kedler, pladejernskedler har det med at blive utætte så du ikke kan kontrollere fyringen, jeg har selv en 2140, som hvis jeg husker ret leverer 7 Kwh, har du en varmepumpe der kører så kan du måske nøjes med en 5 Kwh, alt efter hvor mange kvadrat / kubikmeter du skal varme op.
. spørg dig for i din lokale tømmerhandel eller hvor de har dem til salg i dit område. De er eksperter.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 25-09-10 23:56

Det kommer helt an på hvor du bor
Bor du i eller i nærheden af et paresselhus kvarter, skal du bare holde dine små fedtede fingre væk fra at fyre med brænde.
Det er alle de ligusterfasister der bruger brændeovn der gør livet surt for os der bor helt ude hvor der ikke engang er mobil, tlf dækning. Det vækker politikkerne med deres sunhedspis og afgifter, og brændeovne der skal godkendes efter ditten og datten. Men de kommer jo ikke rendene med alternativer til fornuftige priser.
Så drop det hobby fyrings pis.

Højris

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 26-09-10 07:01

Citat
Hvilken? Skal jeg vælge.

Køb du roligt, den billigste fra Silvan eller andet byggemarkede
de slår sig, men SGU ikke ret meget.
Har selv en billig fra silvan, og den varmer nemt en stue på 60m2 op
Citat
Bor du i eller i nærheden af et paresselhus kvarter, skal du bare holde dine små fedtede fingre væk fra at fyre med brænde.

pis at fyre af
Citat
Så drop det hobby fyrings pis.

jow jo_ tænk hvis man så også sparede lidt penge
og sparede et par tusind liter MØJOLIE på at hobby fyre