/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Peter Victor Jensen Baggesgaard kirkebog
Fra : ocorner
Vist : 1759 gange
500 point
Dato : 25-09-10 14:41

Jeg mangler hjælp til at tyde hvad der står
Han er døbt Peter Victor Jensen Baggesgaard

Født i Vejle
AO Kirkebog, 1900-1901 Vejle Sct Nicolai opslag 30
kirkebog side 27 no 207

Men er døbt her
AO Kirkebog, 1898 - 1900, Skt Matthærus, Sokkelund, København, opslag 378
kirkebog side 377 no 745 + ?.

Kan se har får ny efternavn? m.m
Hvis der er nogle der har stød på ham vil jeg gerne have hvor familien bode i København

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 25-09-10 14:52

Vejle KB:

Vejle, Volmersgade 2, Enke efter arbejdsmand Poul Nikolai Østergaard ( død i Amerika 19nd april 1895) Viktoria Louise Baggesgaard i Vejle. Moderen 40 aar.
Døbt 16. dec 1900.
Døbt af Pastor Fibiger i Sct Marias kirkesal i Kjøbenhavn, sct Mathæus sogn.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 25-09-10 14:57

Tak Karen det var det jeg selv kunne læse, står næsten ens i kirkebogen fra Vejle

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-09-10 11:23

Hvis han får nyt efternavn er det nærliggende at det er Østergaard...
På grund af faderen her:
"
Poul Nicolay Adolph Ostergaard
Birth: 1857 Horby, Holbaek, Denmark
Death: 1895

POUL NICOLAI ADOLPH
Christening: 24 MAY 1858 Sondersted, Holbaek, Denmark
Parents:
Father: Jens Madsen Ostergaard Mother: Ane Andersen
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-09-10 13:14

Undskyld, Poul Nicolay Adolph Ostergaard kan ikke være den biologiske far,
men Peter Victor er dog født af enkefru Østergaard...

Men der står da bare Peter Victor Jensen Baggesgaard, rettet til Peter Victor Hansen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-09-10 13:31

Her har du hans genganger:
"
Cheap peter stuyvesant cigarette -
The 101 stories in the first cheap of the series were compiled by motivational speakers Jack Canfield and peter Victor Hansen. ...
otinb.co.cc/?ufun=759 - Cached
"
Nok ikke ham, men måske en forbindelse?
Moderens første mand døde jo i USA....

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 26-09-10 13:47

Det ER Vejle kirkebog jeg har tydet.

Den københavnske er lidt mere speget. Jeg kan ikke tyde de nøjagtige ord, men får det til, at han bliver adopteret af en skibsfører. Han er i hvert fald et plejebarn. Og såvidt jeg kan se, så er det ikke plejefamilien, der adopterer ham...

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-09-10 14:06

Hej Svend

Kan ikke helt få det til at passe?
Poule Nicolaj Østergaard
Død 19 apr 1895 i Amerika

Poul død 5 år før Peter Victor Jensen blev født.

Der er lidt mystisk for han har en tvilling søster som blev døbt i Horsen

Ruth Elinor Plum Baggesgaard
1900 - 1901 Vejle Sct Nicolai, Nørvang, Vejle opslag 97
kirkebog side 94 no 187

Han er døbt Peter Victor Jensen Baggesgaard
AO Kirkebog, 1900-1901 Vejle Sct Nicolai opslag 30
kirkebog side 27 no 207
Hvor Jensen kommer fra har jeg ingen ide om og hvorfor de er blevet delt efter fødsel?

Men kan se der står en masse i kirkebogen i
AO Kirkebog, 1898 - 1900, Skt Matthærus, Sokkelund, København, opslag 378
kirkebog side 377 no 745 + ?.

Hr. vile.. søren... bager... 2...
Men der står noget ang. ....... 15/12 02 ..........
måske volmersgade 2 -4 J. Brand .......
vie........ 11/7 99

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-09-10 14:13

Hans tvilling Ruth Elinor Plum Baggesgaard kommer i pleje hos Plejefaderen Søren Johansen og hustro (Horsen)
han skulle være noget med skibsbygger hvad jeg lige har fundet ud af.

Men er også gået i stå der, han dog link på Elinor fra omkring 1930. da hun er min bedstemoder.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-09-10 14:16

Men er du ikke enig i at Jensen Baggesgaard er rettet til Hansen?
Og var det ikke det du spurgte om??

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-09-10 14:30

til Svend ja modren har været i Amerika
har denne tekst
Navn:    Baggesgaard, Victoria L.   Stilling:    Frøken
Alder:    30   Bestemmelsessted:    N.Y.
Kontrakt nr.:    180800   Forevisningsdato:    8/6/1890
Fødested:    ?   Fødesogn:    ?
Sidste oph.sogn:    Vejle   Sidste oph. amt:    Vejle
Sidste oph.sted:    Vejle   Bestemmelses land:    USA
Bestemmelses by:    New York City   Bestemmelses stat:    New York State
Skibsnavn:    Hekla
Bemærkninger:    KTR: Kontraktnr. er angivet som 1808 B.   IDkode:    D8991B080

Har være inde og søge på udvandearkiv men har helle ikke kunne finde der, har søgt i indvandre arkivet. men måske er den brændt.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-09-10 14:33

Svend

Men er du ikke enig i at Jensen Baggesgaard er rettet til Hansen?
Og var det ikke det du spurgte om??

jo det kan det nem være ;)

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-09-10 15:01

Hej KarenD

Det kunne jeg godt læse

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-09-10 16:19

Søsteren Ruth Elinor Plum Baggesgaard har du nævnt før...
Det spørgsmål fik du vist aldrig afsluttet?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-09-10 16:45

hej svendgiversen

Nej, vil lige kikke på den igen.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 26-09-10 16:54

jo, har lukke den for længe siden.

Men ikke fået snakket med Merete Buhl

Fandt en anden tråd jeg har kørt på.

Men denne spørgsmål, spørger jeg om tydning af kirkebogen på hindes broder

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-09-10 13:21

er det evt din
http://www.fogsgaard.org/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=14&lang=da

--------------------------------------------------------------------------------
Landsarkivets løbenr.: B 207

Hans Thorning Baggesgaard
styrmand

Født: 01-09-1872 Fødested: Øster Snede

Død: 22-02-1918 Adresse ved død: Ryesgade 103 D, 1

Ægtefælle: Hedvig Rosa Anna Født: 17-05-1884 Fødested: København
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-09-10 13:28

de 2xBaggesgaard kan evt være familie til dibn ane
3 post(er) fundet
Navn: Baggesgaard, Kristine Stilling: Frøken
Alder: 29 Bestemmelsessted: New York
Kontrakt nr.: 191200 Forevisningsdato: 5/23/1887
Sidste oph.sogn: Vejle Sidste oph. amt: Vejle
Sidste oph.sted: Veile Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Hekla
Bemærkninger: ANM: Hekla. IDkode: D8587B1513

--------------------------------------------------------------------------------
Navn: Baggesgaard, Victoria L. Stilling: Frøken
Alder: 30 Bestemmelsessted: N.Y.
Kontrakt nr.: 180800 Forevisningsdato: 8/6/1890
Fødested: ? Fødesogn: ?
Sidste oph.sogn: Vejle Sidste oph. amt: Vejle
Sidste oph.sted: Vejle Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Hekla
Bemærkninger: KTR: Kontraktnr. er angivet som 1808 B. IDkode: D8991B0807

--------------------------------------------------------------------------------
Navn: Baggesgaard, Jens Christian Stilling: Landmand
Alder: 20 Bestemmelsessted: Chicago
Kontrakt nr.: 5600 Forevisningsdato: 2/5/1872
Sidste oph.sogn: Ør. Snede Sidste oph. amt: Vejle
Sidste oph.sted: Ø. Snede, Veile A. Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: Chicago Bestemmelses stat: Illinois
Skibsnavn: Indirekte
IDkode: I7172B0809

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-09-10 13:37

der må forefindes en faderskabssag på tvillingerne ,derudover kanfaderen hedde jensen til efternavn
senta
[B]Han er døbt Peter Victor Jensen Baggesgaard
AO Kirkebog, 1900-1901 Vejle Sct Nicolai opslag 30
kirkebog side 27 no 207
Hvor Jensen kommer fra har jeg ingen ide om og hvorfor de er blevet delt efter fødsel? [/B]

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 28-09-10 19:36

Hvor Jensen kommer fra har jeg ingen ide om og hvorfor de er blevet delt efter fødsel?

Tjat det er jo den store spørgsmål, har spurt min egen far, men hans moder" Ruth Elinor" har aldrig fortalt hvorfor. Han viste heller ikke at hun havde en tvillingbroder.

Håbe på at hvis jeg fik en tråd på Peter Victor at jeg kunne komme lidt længer.

Skulle have spurt min bedstemoder da hun levede ;(

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-09-10 20:00

[B]Han er døbt Peter Victor Jensen Baggesgaard [/B]
eftersom sønnen er døbt baggesgård efter sin mor Viktoria Louise Baggesgaard hvis mand hed
Poul Nicolay Adolph Østergaard kan en uægte søn ikke få den afdødes efternavn Østergård. der dør i 1895 i usa.jensen er muligvis faderen til tvillingerne deraf navnet jensen

der må forefindes en faderskabssag på tvillingerne og oplysninger om hvorfor de er bortadopteret , Adoptionspapir
du skal på arkivet for at finde flere oplysninger om den sag.
derudover må der forefindes et skifte efter Peter Victor... eller hans adoptionsforældre.
det skal alt sammen findes på arkivet
? er hvor er adoptionsforældren /død
hvornår/hvor er den bioligiske mor Viktoria Louise Baggesgaard død ?
find skiffterne /adoptionspapir osv og søg aktindsigt.
held og lykke
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-09-10 21:30

Horsens Vor Frelser Nim Skanderborg Horsens, Vor Frelser 1900 1902
opslag 251 nr. finder du tvilling søsteren døbt
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-09-10 15:36

det her må være moderen til peter v
fra denne adresse
http://www.vejlestadsarkiv.dk/dk/default1.asp?what=dbsearch&id=2&artal=1900&Keyword=østergaard&Keyword1=&Keyword2=&Keyword3=&Keyword4=&Keyword5=&Keyword6=&Keyword7=&Keyword8=&Keyword9=
Efternavn Østergaard
Fornavn V L
Stilling Damefrisør
Født 19-02-1860
Fødested
Gade/vej Volmersgade 02 Porten
Død
Matrikelnummer 277ab
Status i husstanden Moder
Arbejdsgiver
Tidligere bosat i
Husstandsnummer 0301
Flyttet til
Ejer af ejendommen Bruun, S F
Fraflyttet
Bemærkninger

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-09-10 15:39

Borgere optaget i skattemandtalslisterne i 1900 i vejle
http://www.vejlestadsarkiv.dk/dk/default1.asp

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-09-10 15:41

Vejviser 1901 vejle
Østergaard, V L Volmersgade 002 Damefrisør 1901

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-09-10 15:46

ao folketællingen 1901 volmersgade 2 opslag 6 nr. 3 finder du viktorie + en datter der er født i USA

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-09-10 16:40

ao kirkebøger
Vejle Sct Nicolai Nørvang Vejle Vejle Sankt Nicolai 1854 1867
opslag 260 nr. 20 finder du Viktoria Louise Baggesgaard født
senta

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 29-09-10 17:37

Jeg havde det hele på nær Viktoria datter fra Amerika ;)
Stor tak en nyt spor at kikke efter.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-09-10 18:21

selv tak og hun er der ikke i folket..1906jeg bemærkede i folketællingen 1901 fra vejle står 2 døde børn helt ude til højre kan evt væretvillingerne der er bortadopteret/ plejebørn
har du prøvet arkivet i viborg for at finde en plejetilladelse på datteren måske en mulighed
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-09-10 18:25

Efternavn Østergaard
Fornavn Asta Sophie
Stilling Børn under 14 år
Født 06-05-1893
Fødested
Gade/vej Volmersgade 02 Porten
Død
Matrikelnummer 277ab
Status i husstanden Datter
Arbejdsgiver
Tidligere bosat i
Husstandsnummer 0301
Flyttet til
Ejer af ejendommen Bruun, S F
Fraflyttet
Bemærkninger går i Frk. Michelsens Skole Volmersgade

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 29-09-10 19:14

Lige en bemærkning Bruun, S F er Victoria Louise Østergaard f "Baggesgaard" moder
Ja må til landsaktivet i Viborg igen og se hvad jeg kan finde.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-09-10 19:18

i kirkebogen Skt Matthærus ved peter viktors dåb står der han er adopteret d.15/12 1902 af andre??? hansen osv. det forefindes adoptionspapir l.a. i københavn

Kommentar
Fra : senta

Dato : 30-09-10 09:57

du kan kontakte
Vejle Stadsarkiv, Enghavevej 2, 7100 Vejle, tlf 76 81 20 00, fax 75 83 18 01, vba@vejle.dk
det kan være de ligger inde med oplysninger om Viktoria Louise Baggesgaard + forældre og evt en damefrisør med efternavnet østergaard
senta

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 30-09-10 15:38

Tak, det vil jeg prøve

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-10-10 10:36

Viktoria Louise Baggesgaard bror finder du født opslag 76. nr.53 i
Vejle Sct Nicolai Nørvang Vejle Vejle Sankt Nicolai 1868 1880
han sletter navnet madsen i 1927 og får navneændring baggesgaard bruun.
men det ved du vel?
senta

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 06-10-10 19:47

jo ham har jeg det er Viktoria Louise halv broder,

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-10-10 14:11

hej
jeg har lige lidt nyt om din peter viktor baggesgaard
ao folketælling 1901 københavn

gasværksvej
opslag 123
øverst der finder du din peter viktor som plejesøn

senta

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 16-10-10 14:48

Hej senta
gasværksvej opslag 123 er blank

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-10-10 15:04

[B]gasværksvej opslag 123 er blank[/B
det er 128 sorry
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-10-10 15:39

fandt du din peter viktor på opslag 128 ?+
Skt Matthærus, Sokkelund, København
kan du se hvor adoptivforældrene er viet ??
senta

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 500 point
Dato : 16-10-10 19:15

det interesser dig måske ikke med min hjælp siden du ikke svare på de oplysninger jeg sendte dig?
du lige dette her
ved peter viktors dåb i Skt Matthærus, Sokkelund, København står der adoptivforældre viet i
ærekøbing 11/ 7 1899 deres vielse er så her

Ærøskøbing Ærø Svendborg Ærøskøbing 1898 1906
opslag 150 nr.4 nederst det kan jo være familien + peter viktor bor i æreskøbing .
senta

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 16-10-10 19:23

Hej Senta
Hej har svaret men der er åbenbar forsvundet på netter???

Eller jeg har ikke trykken sent inden jeg loge ud???

Godkendelse af svar
Fra : ocorner

Dato : 16-10-10 19:27

Tak for svaret senta.

Det var det jeg søgte ;) men ikke kunne læse.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 16-10-10 19:38

ok