/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hvilken Farve :)
Fra : Basse8435
Vist : 1317 gange
50 point
Dato : 24-09-10 16:33

Hejsa.

nu vil jeg spørge om jeres råd.

Har en sofa & Stol i Farven - lyseblå Gabriel Comfort betræk

hvilken farve passer godt til den, da skal have malet væggene :)

Håber på jeres Hjælp.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-09-10 16:44

Enten skal du holde dig til blåt i en lidt mørkere nuance,
hvis det bliver for mørkt, en neutral, lysegrå vægfarve.

Kontrast farver til lyseblåt vil du ikke kunne holde ud at se på i længden...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-09-10 16:45

Hejsa.
Det gør hvid da...ellers en lysere blå end sofa og stol.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-09-10 16:46

Rustrød, rød, blå, gul, orange, grøn, brun. Jeg ville nok satse på rustrød, det er flot sammen med grå comfort.

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 24-09-10 17:08

Pia : jeg gider ikke rigtig have hvid, da jeg syntes de er en kedelig Farve.

Svend : det kunne være en mulighed, vil heller ikke have det for Lyst - så en
mørk farve.

Granner : Nu er det jo ikke grå - men en slags for lyseblå...:)

Kommentar
Fra : spikedk

Dato : 24-09-10 17:19

Tag i en malerforretning og få et farvekort med hjem, og find ud af hvad i har det bedst med i længden.

Et alternativ kunne være tapet med mønster. Er det en bred væg, kan lodrette mænstre være gode, da det får rummet til at se højere ud. Er det en smal væg, er vandrette mønstre at foretrække, da det giver en bredre væg.

Mange malerforretninger tilbyder også prøvemalinger. Så kan i male lidt af væggen og se om det er noget for jer.

Held og lykke med farvevalg.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 24-09-10 17:24

Når du nu, som spikedk foreslår, -at gå til farvehandleren efter et farvekort, - så tag en snak med dem, og forelæg dem dit spørgsmål. Så er du langt på vejen.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 60 point
Dato : 24-09-10 17:29

Hvis du ser på denne side i et farvekort, svarer den blå nuance vel meget godt til det du har i sofa. Som du kan se så passer grå rigtíg godt.
Personligt, vil jeg gerne have mere glade farver og ville vælge en meget lys gul.

http://viewer.zmags.com/publication/954da3bc#/954da3bc/2

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-09-10 17:58

>hvis det bliver for mørkt, en neutral, lysegrå vægfarve.

Det var lige netop en sådan lysegrå farve jeg forestillede mig, jeg ville ikke vælge lysegult.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-09-10 18:06

Citat
Det var lige netop en sådan lysegrå farve

ja, det tænkte jeg nok- ville bare lige vise hvordan det ku´ se ud.

Det ser også godt ud.

Hos mig bliver det i arbejdsværelset

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-09-10 19:30

Til blå passer alle de brændte farver, var den besked jeg fik hos maleren da jeg skulle vælge.

Jeg valgte en lys/varm gul til alle mine blå ting... det blev rigtig pænt, og jeg fik først en anden farve på væggen efter ti år

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 24-09-10 19:31

Citat
Jeg valgte en lys/varm gul til alle mine blå ting...

Helt enig, men sådan er smag jo forskellig. Min sofa er også mørkblå

Godkendelse af svar
Fra : Basse8435

Dato : 24-09-10 21:32

Tak for svaret smuller54.