/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hus alarm ??????????
Fra : pk2dk99
Vist : 1175 gange
200 point
Dato : 23-09-10 22:26

Hej Kære kandu bruger

Jeg vil gerne høre om at Vi skal have en hus alarm system til vores hus. Jeg har tjekke priser hos falck men falack er meget dyret. vores hus er ca 150 kvm. Hvad skal vi vælge som er sikkert og billigt?
venligst hjælp da nogen har prøve at kom ind i vores hus idag.
På forhånd tak
mvh

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 23-09-10 22:59

Citat
men falack er meget dyret

har du prøvet Falck.........................?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 23-09-10 23:00

og hvis du er i tvivl_de KOMMER alt for sent
men WHATT69
til tider kommer de før POLITI`et

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 23-09-10 23:03

Jeg har tjekket priser til falck. det koster ca 3000 kr om året

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 23-09-10 23:26

er det et forsikrings spørgsmål/ billig forsikring

HVIS det er for at UDELUKKE andre ADGANG_ glem det
de må ikke gøre noget ? du ikke selv må gøre =
DE VENTER PÅ POLITI
ansæt et LOKALT vagt_værn, eller smid en krøllet
seddel med HA / BANDITOS ___ et eller ander ved døren,
det KAN MÅSKE afskrækker andre, DANSKERE
MEN udenlands _ mennesker er SGU bedøvende lige-glade

om de får et PAr på hovedet eller andet = flere dage i DK

Den er svær, MEN STADIG nem..........

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 23-09-10 23:28

jeg går med tanken__ EL på alt metal _ små ledninger
i karme og døre
Citat
disse strømpistoler

men
'

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-09-10 04:30

Ingen myndighed er altså lige i nabolaget når der går en indbrudsalarm, og det kalkulerer professsionelle tyve med, f.eks hvis de gennem forudgående research ved at der er designermøbler og fladskærme at hente.

250 kr om måneden vil jeg dog regne som en lille udgift hvis det kan hindre de idioter blandt indbrudstyve der roder alt igennem og laver hærværk.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-09-10 04:58

1 alarmselskaberne skal IKKE fange tyvende de skal bare sikre bygningen efter.
2 en gsm alarm / eller anden er prævensivt udstyr som kan være gode at have da disse vækker opsigt i nobolaget når de går igang og larmer
3 skald sikring er nået af det bedste du kan gør dvs. det er besværligt for tyven at komme ind og Ud da døre og store vinduer er aflåst fra begge sider
4 men vil folk ind så kommer de det også
5 røgkanon er dog et rigtig godt suplement til det andet

Kommentar
Fra : Jkaas

Dato : 24-09-10 07:13

Prøv at se her.

Trådløst alarm med opkald til Mobil telefon

Kommentar
Fra : Jkaas

Dato : 24-09-10 07:14
Kommentar
Fra : a_h

Dato : 24-09-10 08:16

Hej
Du skal købe
http://eshop.silvan.dk/vare_Guardsman-Traadloes-GSM-Alarm_73255

Den er god og der er mange muligheder i den

Kommentar
Fra : kj

Dato : 24-09-10 09:38

både a_h og Jkaas ideer er gode, drop de dyre alarmer til alarmcentral, har een gang oplevet at alarmen har kørt i 6-7 timer før der kom nogen.
Derfor har vi en alarm (installeret af vores el-installatør) med telefonsender, der en ekstra kraftig sirene indendørs(120 db) og det har vi konstateret een gang at det stresser indbrudstyven voldsomt, og når så telefonsenderen også går igang og får vores telefon til at ringe (telefonsenderen sender også til vores mobil) blev tyven så stresset at han/hun forduftede.

Vi har en gang oplevet at alarmen er gået mens vi var ca 4 minutter fra vores hus, og da vi kom hjem var et vindue brudt op, et skab i soveværelset åbnet (kun åbnet ikke gennemrodet) og tyven var væk.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 24-09-10 09:51

Hej Kj. Hvad hedder den alarm som i har installeret? Hvordan kan vi montere?
Venligst svar...
mvh

Kommentar
Fra : kj

Dato : 24-09-10 10:02

SSI 850 fra Svane elektric. Med pir følere i alle rum, detektorer i adgangsdøre, og som skrevet meget kraftig sirene, samt telefonsender der kan ringe til 8 forskellige numre, instaallationsvejledning er jeg næsten sikker på medfølger.

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 24-09-10 13:59

Hej igen
Du skal købe denne http://eshop.silvan.dk/vare_Guardsman-Traadloes-GSM-Alarm_73255
Jeg har kørt Alarm patrulie i mange år
så jeg ved hvad der foregår inde for det område.
Dette er en GSM alarm som virker til en fornuftig pris

Kommentar
Fra : kj

Dato : 24-09-10 14:13

a_h's forslag er sikker udmærket, men 1 rumføler er ikke nok, rumfølere i hvert rum og i gangarealer + dørkontakter i Yderdøre, så beløbet bliver en del højere.

Accepteret svar
Fra : kj

Modtaget 200 point
Dato : 24-09-10 14:16
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-09-10 17:14

Det bedste er en nogle lamper med bevægelses censor der lyser op din husfacade. Og at du har gode låse og døre .

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 24-09-10 19:13

Kan ikke helt finde ud af om det er alarm anlæget du syntes at det er for dyrt eller om det er det der faste abbo. til et eller andet vagt firma der trykker dig.
Men jeg vil tro at det vil koste omkrin 9-10.000 kr for et prof anlæg til dit opsat og sat i drift med eget gsm modul... Og jeg vil anbefale Pwer max pro for den kan køber med prox-brikker som bruges til at slå alarm til og fra,,,,,,, meget nem for børn og alarmen tale dansk når man tilkobler og frakobler alarmen..... Det virker rigtig godt ...... men koster også lidt.......

Skal selv ud og monter to af denne slags i næste uge........ + komplet video overvågning ...

Bassebo......

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-09-10 19:20

Citat
nogle lamper med bevægelses censor

Dem ignorerer tyvene da det nærmest er standard at have, ikke mindst for behagelighedens skyld.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 25-09-10 07:35

Alarmen hedder ikke "Pwer max pro" men Power max pro......

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-09-10 08:12

Citat
men Power max pro......

Nogen forventning om at alarmens fabriksnavn skulle virke præventiv ?

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 25-09-10 09:41

Det er da utrolig så negativ , bare fordi du ikke har fundet på navnet , og så lige en ting ved alarmer , de er jo også kun skabt for at nogen skal komme og se hvad der er sket med huset efter tyven har været på spil, i dag skræmmer det ikke tyven , tyven ved kun at når alarmen gar at der er ent sted mellem 10-30 min før der kommer nogen......

Og LuffeA vær seriøs og dumme kommentar frabedes....

Bassebo..

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 19-10-10 11:57

Tak for svaret kj.