/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Inspiration til en god forret
Fra : pifo
Vist : 1846 gange
100 point
Dato : 23-09-10 13:30

Nu mangler jeg sgu inspiration igen, så hjælp mig alle I kære "Kandu'ere".
Jeg skal have 20 til middag på søndag. Hovedret og dessert er på plads, men jeg mangler en idé til en god forret, som ikke tager 10 dage at lave og som ikke er for mægtig. Der serveres hvidvin til.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 23-09-10 13:33

Jamen det første der falder mig ind er

Lakseroulade - der er utallige opskrifter, men her får du en med dildcreme

http://www.magasinetmad.dk/Madskolen/Forret/0806-Lakseroulade%20med%20dildcreme.aspx

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-09-10 14:07

Skivede ananas med tun ovenpå, samt mayonaise evt. blandet med creme fraiche og dild.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-09-10 14:12

Hejsa.
Jeg har flere gange lavet en tatar af røget laks.
Det smager himmelsk og er mega ment.
Hak røget laks og form dem til SMÅ bøffer læg lidt revet peberrod lidt kapers og rå gerne rødløg ved siden af.
Server dem på en tallerken og pynt med en rå æggeblomme og lidt salat og event. en lille skive ristet brød.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-09-10 15:41

Skinke og melon, det er min livret og det er lige tiden nu...

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-09-10 17:14

Det skal da være en skinkestang, som kan skæres i mindre stykker - med en tomat og lidt rucola ved siden af.

Fra Brugsens kogebog, har jeg lavet denne utallige gange, når vi var mange, kræver 2 til 20 personer.

Pr "stang"
Fyld:
1/4 kg champignon
100 g kogt røget skinke
175 g flødeost
2 tsk mild sennep
½ tsk salt
3 spsk hakket purløg.

1 pakke frosen butterdej

Champignon skæres i skiver og svitses ca. 5 min på tør pande
Skinken i tern og kommes i en skål sammen med champignon og flødeost, sennep , salt og purløg.
Butterdejspladerne lægges ovenpå hinanden og udrulle til ca. 25 x 25 cm. og dejen læggen ovenpå bagepladen.

Fyldet på midten og siderne skæres i strimler på skrå. Enderne foldes først ind og strimlerne lægges over hinanden skiftevis højre - venstre (fletværk)
Pensles med æg og bages ved 200 grader i ca. 30 til 35 min.

Den går rent hjem hvergang, men det kommer an på hovedretten

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 23-09-10 18:16

Hej Pifo
Nu er der foreslået en masse lækkerier, så derfor vil jeg supplere forslagene med en suppe, som jeg selv elsker.

http://www.kvalimad.dk/opskrifter/groen-ertesuppe

Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 23-09-10 19:23

Tak for svaret Nordsted1. Jeg lod manden kigge med på de gode forslag, og han valgte dit

Han valgte så også dit, Smuller, så vi laver nok din ret til dagen før, hvor vores overnattende gæster kommer til lidt let natmad og en kold øl / vand