/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Decastar 130 AC Co2 svejser
Fra : ronnib
Vist : 2379 gange
45 point
Dato : 22-09-10 16:17

Heyza, har en Decastar 130 AC Co2 svejser, og står og mangler et komplet håndtag (Torch) til det, men kan ikk finde det nogen steder.

Er der nogen der ved hvor man kan finde det?
eller evt hvem decaweld's danske importør er?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-09-10 16:38

Hvis du opgiver, ville jeg prøve at kontakte dette firma. Hvis ikke de har den hjemme, er de måske villige til at hjælpe.:
http://www.primusdanmark.dk/svejser-c-39.html
Ellers vil de fleste autoteservedelsfirmaer (Uorginal reservedele), kunne hjælpe, men det kræver at du får en rekvisition fra en firma. (Mekaniker)

Accepteret svar
Fra : Beestone

Modtaget 45 point
Dato : 22-09-10 20:21

Jeg mener du kan bruge næsten ethvert type CO2 svejse håndtag du kan få fat i.

Håndtaget er yderst simpelt opbygget, med en kontakt til at tænde for trådfremføringen, og et rør til tråd fremføring og CO2 (kuldioxid).
Røret har i modsatte ende et gevindstykke til udskiftelige trådspidser og den udvendige gasdyse.
Det hele er klemt eller skruet fast i et plasthåndtag.

Det bør være muligt at finde et udmærket håndtag til ca. 350,-
Prøv at kontakte http://www.harald-nyborg.dk/ og forhør om de kan henvise til en forhandler af reservedele til deres små svejsere.

Godkendelse af svar
Fra : ronnib

Dato : 23-09-10 19:40

Tak for svaret Beestone.