/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Livstid til John Knudse.
Fra : piaskov
Vist : 1733 gange
50 point
Dato : 22-09-10 13:29

SÅDAN SKAL DET VÆRE.
Citat
1:36 Retten finder, at det er er skærpende omstændigheder, at John Knudsen har ydmyget Kirsten Bay Andersen under frihedsberøvelsen og sex-mishandlingen. Retsformand henviser i sin begrundelse bl.a. til, at John Knudsen har barberet Kirsten Bay Andersen i skridtet, mens han filmede sin handling med sin mobiltelefon.
Wednesday September 22, 2010 1:36
1:34 Frihedsberøvelsen af Kirsten Bay Andersen har stået på gennem 30 timer, fremgår det.
Wednesday September 22, 2010 1:34
1:33 Retsformanden er gået videre og taler om de ydmygelser, Kirsten Bay Andersen har været udsat for.
Wednesday September 22, 2010 1:33
1:32 I forhold 1, 3, 4 og 5 i anklageskriftet er John Knudsen fundet skyldig.
Wednesday September 22, 2010 1:32
1:32 John Knudsen er idømt fængsel på livstid. Retsformand Niels Deichmann har netop læst hele dommen op i sin fulde længde.
Wednesday September 22, 2010 1:32
1:31 Dom: Livstid til John Knudsen.
Wednesday September 22, 2010 1:31
1:31 John Knudsen er netop blevet ført ind i retssalen. Han har sat sig i vidneskranken.

Syntes jeg.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 22-09-10 13:42

Det burde have været forvaring på ubestemt tid, som det er nu, er han jo ude igen om 7-9 år, og er ifølge sagkundskaben stadig farlig, og kan finde ud af at gentage forbrydelsen.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-09-10 13:44

Citat
Det burde have været forvaring på ubestemt tid, som det er nu, er han jo ude igen om 7-9 år,

Hvad i alverden får dig til at tro det

Du tager da meget fejl.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-10 13:55

Citat
Fængsel idømmes på livstid eller på tid, ikke under 7 dage og ikke over 16 år.

http://www.themis.dk/synopsis/docs/Lovsamling/Straffeloven_kap_6.html
Jvf Straffeloven kap. 6 - § 33

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-10 13:58

Der kan (bortset fra behandlingsdomme) ved en livstidsdom søges om benådning efter 12 års fængsel. Der er eksempler på forbrydere som har siddet 20 - 30 år i fængsel.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-09-10 14:01

Citat
Der er eksempler på forbrydere som har siddet 20 - 30 år i fængsel.

Lige nøjagtigt Klumme.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-10 14:03

Politimorderen Palle Sørensen, blev idømt livstid - ikke forvaring på ubestemt tid - og han sidder da heldigvis endnu

Håber aldrig John Knudsen kommer ud igen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-10 14:29

Citat
Politimorderen Palle Sørensen, blev idømt livstid - ikke forvaring på ubestemt tid - og han sidder da heldigvis endnu

Gør han det????? Rap Rap.... det var jo ikke svært at undersøge inden man skrev forkert.

http://www.netleksikon.dk/p/pa/palle_sorensen.shtml
http://da.wikipedia.org/wiki/Palle_S%C3%B8rensen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-10 14:32

Citat
Politimorderen Palle Sørensen, blev idømt livstid - ikke forvaring på ubestemt tid - og han sidder da heldigvis endnu

Gør han nu også det? Jeg mener da, at han er blevet benådet.

Citat
Den 4-dobbelt politimorder, Palle Sørensen, blev i dag benådet, meddelte justitsminister Frank Jensen (S) i dag. Palle Sørensen har afsonet 33 år af en livstidsdom han fik i 1965 - den længste livstidsdom i nyere tid. Han myrdede 4 politibetjente og alle forsøg på at løslade ham mødtes af stærke protester fra Dansk Politiforbund. Forbundet er heller ikke begejstret for løsladelsen i dag, siger formanden Tommy Agerskov Thomsen. Palle Sørensen, der er 71 år, vil fortsat bo på en af kriminalforsorgens pensioner i Lyng, indtil man kan finde en almindelig bolig til ham.

http://www.danske-nyheder.dk/arkiv/1998.05.04.html

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-10 14:33

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-09-10 14:34

Citat
og han sidder da heldigvis endnu

Der tager du så meget fejl Nordsted...han er på fri fod igen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-10 15:02

Klumme

Jeg havde ikke set dit indlæg kl. 14:29

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-10 15:09

Ved jeg godt Ans...

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 22-09-10 16:10

Han lever som pensionist i Valby ved København.

http://www.bt.dk/nyheder/mordene-der-rystede-danmark

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-09-10 16:11

Palle Sørensen har været ude i flere år, han boede i samme bebyggelse som min mor indtil hun døde for 2 år siden. Han bor der stadig i Valby.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-10 16:26

Hvor i Valby?? Ikke adressen, men bare gadenavnet.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-09-10 16:30

Citat
Ikke adressen, men bare gadenavnet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-10 16:34

LOOL Ja for fa....Ikke nummeret og etage - Er skøjteliglad hvor tossen boede. Er bare nysgerrig fordi jeg har en vis tilknytning til det smukke gl Valby Valby. Kan du så forstå det??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-10 16:36

Valby Valby...Øhhh er vist begyndt at st st sttamme

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 22-09-10 16:43

Valbyholm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-10 16:44

Er det her en bebyggelse du kan genkende ?

http://www.bt.dk/nyheder/b.t.-paa-besoeg-hos-politimorderen

Hvis linket ikke virker, så kan du spørge Bodil .... hun har været på besøg

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-10 16:51

Valbyholm kender jeg udmærket... Tak.

Det var derovre en ældre beboer blev interviewet om det med damerne og sån...Jooo sagde han, vi ved jo alle, at vi ikke har så meget at gøre med, så der er en stiltiende aftale om at vi betaler de smukke damer som bor her en daler for en tur i høet. Okay...sagde journalisten - Fin ordning.
Jaaa joooo sagde den ældre mand med et suk, men man kan nu alligevel godt gå og klatte en 10'er væk på en kedelig gråvejrsdag

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-09-10 17:09

Nu skal det lige siges at Palle Sørensen holder sig helt for sig selv. Han deltager ikke i arrangementer i bebyggelsen. Sidder ikke på græsplænen sammen med de andre om sommeren.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-09-10 17:18

Nu er det sikkert ikke der, John Knudsen, skal bo i den nærmeste fremtid.

Han får sikkert en "bolig" hvor det vil blive svært at færdes i. Jeg tror ikke, at de andre beboere vil acceptere hans handling (før han flyttede ind)

Han er blevet dømt for drab, men han også er dømt for anden kønslig omgang end samleje med en pige på 9 år samt besiddelse af børneporno.

Det er vist ikke noget de andre beboere bryder sig om (har jeg læst) så han får sikkert også en tillægsstraf fra "de samboende" i kollektivet.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-09-10 17:29

Citat
Nu er det sikkert ikke der, John Knudsen, skal bo i den nærmeste fremtid.

Nemlig så...håber min datter tager sig rigtigt "kærligt" af ham

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-09-10 17:49

Ham der voldtog Malene han sad i Vridsløse, men han fik så mange tæsk af de andre fanger at politiet var nødt til at flytte han til et arresthus. Og her sad han til han døde.

Jeg håber John Knudsen også får tæsk, andre fanger kan ikke lidt folk der misbruger børn.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-10 20:22

Citat
andre fanger kan ikke lidt folk der misbruger børn
Nej hvem kan det, men det er sgu da et underligt hyklerisk selvretfærdigt hiraki disse andre platfodede vaneforbrydere udviser. Som om de med nogen som helst ret kan stille forbrydelser op i en rangorden. Det kan de lade ærlige ikke-forbrydere om 80 % af de indsatte er recidiver, så de skal bare knytte sylten.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-09-10 20:53

Op med humøret Klumme, vi bestemmer ikke over de fanger, så de gør som det passer dem. Og vi kan hverken gøre fra eller til. Men vi kan håbe.

Så er vejret ikke dejligt?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-10 21:01

Humøret fejler da ikke noget. Nej vi bestemmer ikke over disse fanger og derfor er denne tråd jo egentlig ret ligegyldig og udelukkende et udtryk for ens personlige mening. Dommen er jo afsagt af jurakyndige, som vi har ansat til den slags.

Men jeg rider ikke med på dette latterlige fangehierarki, hvor små og storpsykopatiske vaneforbrydere gradbøjer forbrydelsers karakter. Det kan de lade os andre om...som jeg skrev tidligere.

Jo vejret er helt i top. Har været på svampejagt i dag. Fandt massr af svampe....fluesvampe og det er altså ikke lige min smag. Men i morgen er jeg heldig og kommer hjem med 20 kg kantareller....mindst

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-09-10 21:25

Så kan du sende et par kilo til mig, jeg tør ikke selv plukke, jeg er ikke kyndig ud i svampe og kommer helt bestemt hjem med nogle som er dårligt snagende og helt sikkert giftige.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-10 21:32

Kantareller...NO PROBS !!! De er ikke til at forveksle med giftige eller dårlige arter. Måske "fanger" du orangekantareller, men de smager bare af brugt tyggegummi med samme konsistens som brugt tyggegummi hi hi

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-09-10 00:55

Hej Klumme
Sæt mig lige på foretrukne, jeg vil sende en PM til dig.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-09-10 09:44

Citat
Men i morgen er jeg heldig og kommer hjem med 20 kg kantareller....mindst

Og hvad tid er det så lige vi spiser Klumme

Æææælsker svampe

Citat
derfor er denne tråd jo egentlig ret ligegyldig og udelukkende et udtryk for ens personlige mening.

Du har da helt ret og denne tråd skulle nok ha' stået under smalltalk men pyt...nu havnede den her.

Rigtig god jagt Klumme.

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 50 point
Dato : 23-09-10 10:39

Midt i det hele skal vi jo også huske, at før i tiden kaldte man et fængsel for forbedringshus. Man mente man kunne bleve forbedret af at være indespærret. Det mener man også i dag. Så mon ikke John Knudsen bliver lukket ud efter de obligatoriske 12 år, når man mener han bevisligt ikke kan/vil udføre tilsvarende forbrydelser.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 23-09-10 11:21

Citat
Man mente man kunne bleve forbedret af at være indespærret. Det mener man også i dag.

Ja et er hvad man mener .. noget helt andet er hvad der så er rigtigt.
Jeg ved fra min datters job at det er gengangere der kommer i fængsel...den ene gang efter den anden. Desværre.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-09-10 11:49

Citat
80 % af de indsatte er recidiver, så de skal bare knytte sylten

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 23-09-10 11:59

Citat
Ja et er hvad man mener .. noget helt andet er hvad der så er rigtigt.
Jeg ved fra min datters job at det er gengangere der kommer i fængsel...den ene gang efter den anden. Desværre. [Ked af det]

Men, som Klumme siger 20% kommer ikke tilbage, da de vel har forbedret sig, så kan man dog synes at dette procenttal burde være større.

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 23-09-10 19:11

Tak for svaret Thyregod8.
Jeg håber så ikke han bliver lukket ud ...nogensinde. Men det vil tiden jo vise.