/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
gratis gældsbrev med rente, afdrag
Fra : snaptil
Vist : 19930 gange
100 point
Dato : 22-09-10 12:07

Hej Kanduer
Jeg leder efter en skabelon på et gældsbrev som er gratis.
Jeg har fundet denne:
http://www.abcsiden.dk/out.aspx?id=20665
Men desværre er det uden renter.
Jeg vil gerne have en med renter og konsekvens hvis der ikke betales et afdrag til tiden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-10 12:24

Citat
Gældsbrev:
Et dokument, der beviser et låneforhold. Erklæringen skal være ensidig og uden betingelser for at være et gældsbrev.

Såååå

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-10 12:26

Det du skal bruge er jo en KONTRAKT

De findes til forskellige formål....

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 22-09-10 12:35

Til Refi:
Læs her: http://www.bogforlagetdura.dk/Documents/701%2018%20Overdragelse%20af%20simple%20fordringer%20og%20simple%20g%C3%A6ldsbrev.pdf
Der kan godt være aftale om afdrag.

Derudover skal der stå et sted i brevet at der kan foretages tvangsindrivelse for at kunne gå direkte i fogedretten. Der står der også i det link jeg har sendt.
Jeg kan nok godt selv lave et brev udfra ovenstående og dette link:
http://www.bogforlagetdura.dk/Documents/701%2018%20Overdragelse%20af%20simple%20fordringer%20og%20simple%20g%C3%A6ldsbrev.pdf
Men jeg ville foretrække at bruge en skabelon som var uden fejl( mine fejl).

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 22-09-10 13:17

Snaptil.... kan du ikke kopierer gældsbrevet ind fra abc-siden i et worddokument, og så
ellers lave dine tilføjelser

Det kan jo skrives på lige den måde du ønsker, bare det bliver underskrevet af skyldner, er det lige så gyldigt som et købe dokument

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 26-09-10 19:11

Hej Norsted.
Tror også det bliver løsningen. (-:

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 26-09-10 19:11

Tak for svaret Nordsted1.