/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Kan ikke komme videre
Fra : Jkaas
Vist : 3028 gange
500 point
Dato : 22-09-10 11:08

Hej er der nogen der har oplysninger om.

Christian Henrichsen Kaas i forbindelse med Nyboder og eller Moss i Norge f 1777 d 1833, eller hans søn Henrik Vilhelm Kaas 1816 - 1852 eller datter Johan Hendric Kaas f 1813 - d 1887

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 22-09-10 11:25

SPAM

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-09-10 11:48

Ikke Spam.

Er det ham her:
"
Christian Vilhelm KAAS (AFN: FT16-FB) Birth: 1707
Christening: 28 Apr 1707 Holmens, Copenhagen, Copeenhagen, Denmark
Parents
Father: Wenzel Rothkirch KAAS (AFN: FT15-XR) Family
Mother: Gertrud De' Crequi DE' LE' ROCHE (AFN: FT16-79)
"

Kommentar
Fra : Jkaas

Dato : 22-09-10 12:02

Tak for dit svar, men jeg mener ikke rigtigt det passer sammen, men jeg vil undersøge det nærmere
jeg er rimelig sikker på årstallene, da jeg har dem flere steder fra.
Mvh.
John

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-09-10 12:23

Undskyld ikke ham, men måske ham han er opkaldt efter?

Kommer tilbage...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-09-10 12:39

Her har du så sønnen:
"
HENDRICH VILHELM KAAS
Christening: 29 APR 1816 Holmens Sogn, Kobenhavn, Denmark
Parents:
Father: CHRISTIAN KAAS
Mother: ELISABETH FRIDERICHE JENSEN
"

Og fordi du nævner Moos i Norge, får du lige hans navnebror derfra:
"
CHRISTIAN KAAS
Spouse: ANNE POULSDR
Marriage: 22 NOV 1783 Moss, Ostfold, Norway
"

Og så måske hans storebror:
"
Christian Ulrik KAAS Birth: 1774
Christening: 15 May 1774 Holmens, Copenhagen, Denmark
Death: Jun 1774
Parents
Father: Wulfgang KAAS
Mother: Frederikke Amalie HAGEN
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-09-10 12:58

>datter Johan Hendric Kaas f 1813 - d 1887

datteren hed vel ikke Johan?
mener du Johanne Hendrich Kaas??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-09-10 15:49

Hendrich/Henrik bliver på Holmen, her gifter han sig:
"
HENRIK WILHELM KAAS
Marriages:
Spouse: JOHANNE LOVISE ANDERSEN Family
Marriage: 07 NOV 1851 Holmens Sogn, Kobenhavn, Denmark
"

Angående Kaas, så er det jo et stednavn mange steder i Danmark og Norge,
mon de stammer fra Vensyssel?
"
Godsskifter Vendsyssel
Jens Christian Henrichsen: Kaas, Jetsmark: 14 09 1838: 2: 365: Jens Christian Sørensen: Ribergaard, Hune: 03 05 1834: 2: 329: Jens Svendsen Jensen: Kaas, Jetsmark
www.krabsen.dk/godsskifte/container.php
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-09-10 17:11

Der findes en Kaas slægts bog...
"
Ulrich Carstensen, R.: Stamtavle over Efterkommere af Georg Frederik Ulrich og Anna Magdelena Herbst med 2 Tillæg. 1. En Gren af Slægten Kaas. 2. Henriette Marie Mouriers Afstamning. DK Kbh.
1897. 31pp. Personreg. [#].
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-09-10 19:51
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-09-10 19:54

Mere om den jyske Kaas adels slægt...

http://thyra2005-genealogy.blogspot.com/2009/09/slgten-kaas-jysk-uradelsslgt.html

måske også din?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-09-10 19:59

sidste om den jyske Kaas adelsfamilie:

http://da.wikipedia.org/wiki/Kaas

Kommentar
Fra : Jkaas

Dato : 23-09-10 06:20

Godmorgen Svendgiversen.
Tusind tak for din interesse her er noget at se på.

Jeg arbejder sammen med min fætter med slægtforskning, og der fra hans papirer, at jeg har oplysningen om Datteren som hedder Johan Henrich Kaas, som måske er en mand ?.

Der hvor det stopper er ved: tiden før Christian Henrichen Kaas 1777 - 1833

Udskrift af min fætters bog:

Christian Henrichen Kaas 1777 - 1833 er som enkemand udvandret fra Moss i Norge til Danmark.
Han var gift 1.gang 1798 i norge med en enke fra Christiania Inger Marie Thorkildsdatter, det vides ikke hvornår hun er død.
Christian H Kaas bliver 2 gang i Holmens kirke 26 april 1822 med Elisabeth Frederikke Johansdatter. Hun er en gift kvinde som han åbentbart lever sammen med fra omkring 1810
Hun bliver separeret og skilt 1821 efter ansøgninger siden 1916. Manden var i fængsel i flere perioder. Hun medbringer en søn på 20 år.
Christian og Elisabeth får i perioden 1810-1822 6 børn.

1. Anne Magdalene Kaas 1810
2. Johan Henrich Kaas 1813 - 1887
3 Henrik Vilhelm Kaas 1816 - 1852 ( min TIPOLDEFAR )
4. Anne Magrethe Kaas 1818 - 1820
5. Peder Christian Kaas 1820 - 1820
6. Kristine Kaas 1822 -

Christian H Kaas dør 5 juli 1833 som "Søqvæsthuuspensionist af vaterso.
Elisabeth Frederikke Johansdatter dør 16 juni 1830. De er begge begravet ved Holmens kirke.

Lidt flere oplysninger, men jeg vil gerne videre til Moss i Norge, har været inde i nogle kirke bøger, men jeg er nybegynder i det med slægtforskning.
Jeg bruger Legacy progeamet. og har lige købt det til min Iphone, Det ser ud til at er godt, så har man jo altid datane med sig.

Jeg takker mange gange for din hjælp, men venter lidt med at lukke ned.
Mvh.
John Kaas

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-09-10 09:35

Så får du lige de to mulige ægtepar Family Search har i Norge, der gifter sig før 1777:

"
KAAS, Johannes            Wife:   Sirene GREN
Marriage Date:   2 Mar 1767   Stadsbygd, Sor-Trondelag, Norway
"
KAAS, Christian         Wife:   Malene IVERSDR
Marriage Date:   18 Oct 1776   Recorded in:   Brunlanes, Vestfold, Norway
"
Ud fra Christian, tror jeg de sidste er Christian Henrichsen Kaas forældre,
men faderen burde hedde Henrich/Henrik?

Ingen gifter sig i Moss ifølge FS??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-09-10 09:41

Men da de får sønnen Hans her i 1777, så nok ikke dem?

"
CHRISTIANSEN KAAS, Hans   Christening Date:   9 Feb 1777 Brunlanes, Vestfold, Norway
Father:   Christian KAAS
Mother:   Malene IVERSDR
"

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 500 point
Dato : 23-09-10 09:49

Her har du et link til et spørgsmål i det norske DIS om en Kaas,
måske kan du få en dialog med dem?

http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?p=344282

har ikke mere tid lige nu...

Godkendelse af svar
Fra : Jkaas

Dato : 23-09-10 10:44

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-09-10 14:27

Selv tak,
håber du finder dine Kaas...