/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Skifte line på Abumatic Colt
Fra : marc43
Vist : 2199 gange
100 point
Dato : 20-09-10 19:47

Min søn har en 5" juniorstang med et Abumatic Colt fiskehjul.

Sådan et lukket et lidt som det her bare i sort http://shopping.aol.com/abu-garcia-abu-matic-1276sli-spincast-reel/790671921 og også en billigere model. Nok den mest kendte i sort.

Linen er sprunget, så der skal ny line på, men det er ikke så nemt som jeg havde regnet med og jeg kan ikke finde en brugsanvisning. Jeg har fundet ud af, hvordan man skiller det ad, men når jeg sætter linen på og monterer låget (som skal drejes mange gange rundt om skruen), så vikler linen sig ind i skruen og jeg kan ikke få fingerene derind.

Er der nogen, der har erfaring med det eller kender et trick?

Accepteret svar
Fra : spam-free

Modtaget 110 point
Dato : 20-09-10 20:14
Godkendelse af svar
Fra : marc43

Dato : 20-09-10 21:57

Tak for svaret spam-free.

Det var også det eneste jeg fandt, der tidligere havde hjulpet mig med at skille hjulet ad. Tilsyneladende så skulle linen slet ikke igennem hullet, så nu kom der line på igen