/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvordan får man granit pænt?
Fra : bjarnefilm
Vist : 1002 gange
50 point
Dato : 20-09-10 19:17

Hej

Jeg har nogle granitfliser, som jeg er igang med at sætte op. Der er grå granit, fliserne er polerede og de er 46 x 46 cm. Jeg har opbevaret dem udendørs i ca. tre år og de er blevet lidt nussede. Hvad kan jeg gøre for at få dem pæne igen? Jeg forestiller mig at slibe dem eller polere dem, men hvad slags værktøj og slibemiddel kan jeg bruge?

MVH
Bjarne

Accepteret svar
Fra : bluesky

Modtaget 60 point
Dato : 20-09-10 19:29

Hejsa,

Hvis jeg var dig ville jeg glemme alt om at slibe dem !
Du kan i byggemarkeder købe et produkt kaldet "Stenrens" og derefter påføre "Stenolie" som du kan købe samme sted.
Jeg har upolerede granitfliser (rå) på vindskeder og trappeparti og de får denne omgang 1 gang om året og står derved flot.

Bluesky

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 20-09-10 20:07

Tak for dit indlæg. Det lyder meget interessant.

MVH
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : bjarnefilm

Dato : 21-09-10 19:02

Tak for svaret bluesky. Jeg har været i byggemarked.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 21-09-10 19:20

Hejsa,

Det var så lidt og jeg er sikker på at du nok skal få et godt resultat.
Jeg er iøjeblikket i Tirana (Albanien) så jeg kan desværre ikke sende dig billeder af hvordan resultatet bliver på mine sten, men held & lykke

Bluesky