/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Tilføjelse til højre klik i Vista
Fra : Iboga
Vist : 481 gange
50 point
Dato : 20-09-10 09:22

Hej.

Er det muligt at tilføje Right Click Image Converter til højre kliks menuen?

I såfald, hvordan?

Takker.

I.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-10 09:27

Det burde da være muligt eftersom programmet hedder Right Click Image Converter
Har du prøvet at installere det ved at højreklikke på setupfilen og vælge Kør som administrator?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-09-10 09:41

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-10 09:44

Her er en fra mikroblød, der står godt nok xp men det kunne jo være det virker til Vista
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe

Kommentar
Fra : Iboga

Dato : 20-09-10 10:02

@ Klaudi, det er jo det.

Det er min far der spørg, så nej, jeg har ikke kørt den som administrator.

Men jeg vil vidre sende det link til ham.

Tak.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-10 11:29

Det link til mikroblød er en resizer og ikke til convertering

Hvis der skal converteres mange billeder kan du bruge IrfanView
http://www.irfanview.com/ her kan du os finde dansk til programmet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-10 12:41

Her er en anden converter, skulle os virke som højrekliksmenu
Morz Image Converter
http://morzproject.com/morz-image-converter.html

download
http://morzproject.com/setup_mic.exe

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 20-09-10 16:41

Citat
Er det muligt at tilføje Right Click Image Converter til højre kliks menuen?

har selv programmet, og det lægger sig automatisk i menu´en - right click
MEN er programmet kompatibel med VISTA
---
ellers kan du bruge dette til at lægge en genvej ind i menuén
http://www.tech-recipes.com/rx/1176/how-to-add-menu-items-under-right-click-or-context-menu/

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 20-09-10 16:44

groft oversat

Citat
-Åbne regedit (start \ Kør, skriv regedit)
-Expand indtil du er i: HKEY_CLASSES_ROOT \ * \ shell
-Hvis nøglen »tomt« ikke findes, skal du højreklikke på * og tilføje nye nøgle og navn det »tomme«
-At tilføje elementet højreklik på »tomt« og skabe en ny nøgle, navnet på denne nøgle vil blive, hvad der vises i menuen. Jeg
navngivet mine "cmd"
-Næste højre klik på din nye nøgle "cmd" og oprette en anden nøgle under det navn "kommando"
Dobbeltklik på standard indrejse i denne mappe og skriv command.exe
- (Hvis du laver et andet program, ville du gøre den komplette sti til programmet i stedet for command.exe)
-Det er det din færdig, nu når du højreklikker på en fil muligheden for at åbne en kommandoprompt vil være der!
Højreklik på mappen ud:
(Jeg er klar over at der er en opskrift på dette allerede, men nu er det hele på ét sted)
-Åbne regedit (start \ Kør, skriv regedit)
-Expand indtil du er i: HKEY_CLASSES_ROOT \ Folder \ shell
-Hvis nøglen »tomt« ikke findes, skal du højreklikke på 'mappe' og tilføje nye nøgle og navn det »tomme«
-At tilføje elementet højreklik på »tomt« og skabe en ny nøgle, navnet på denne nøgle vil blive, hvad der vises i menuen. Jeg
navngivet mine "cmd"
-Næste højre klik på din nye nøgle "cmd" og oprette en anden nøgle under det navn "kommando"
Dobbeltklik på standard indrejse i denne mappe og skriv command.exe
-Det er det din færdig, nu når du højreklikker på en mappe muligheden for at åbne en kommandoprompt vil være der!

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 20-09-10 16:45

Citat
groft oversat

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 20-09-10 16:48
Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 20-09-10 18:46
Kommentar
Fra : Iboga

Dato : 22-09-10 11:05

Hej igen.

Status:
Min far fuldte den groft oversat guide, og han indrømmer at han ikke der den bedste til det.
Men tilsynladende er programet ikke tilføjet endnu.

Jeg vil give ham de links du har givet mig.

Jeg vender tilbage!

I.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-10-10 17:07

Nå, hvordan er det gået, fik i det til at virke