/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Køl/frys halvt af hvert
Fra : nosunshine5
Vist : 1462 gange
200 point
Dato : 19-09-10 17:21

Jeg er ude efter et køl/frys.
Findes der en model, ca 1.40 cm hø, Med halvt af hvert?

Ikke mindre frysdel end køl. Ikke nævneværdigt i hvertfald.
Højden max 1.40 - 1.50cm pga af pladsen hvor den skal være. Mærke underordnet. Gerne energifornuftigt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-09-10 17:23

se dig om i butikkerne

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-09-10 17:24

Kig her, men det ser ikke nemt ud, de fleste har meget mere køl edn frys

http://www.elsparefonden.dk/forbruger/produkter/hvidevarer/koeleskabe/koelefryseskabe-fritstaaende

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-09-10 17:31
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-09-10 18:11

Jeg ville satse på dette

http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/kol-frys/kol-frys/CSA22002/beko-kole-fryseskab

Fordi det har fryseren forneden og har et rimeligt energiforbrug. Vi har selv et køleskab med fryseren øverst og det er irriterende at man skal bukke sig ned for at få fat i grøntsagerne.

Køl/frys der er lige store kan jeg ikke finde.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 200 point
Dato : 19-09-10 19:26
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-09-10 21:01

nu er jeg nødt til at få spørgsmålet uddybet. Mener du at de er lige store "udenpå" - altså at dørerne er lige store ??

lige stor volume findes ikke.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 19-09-10 22:17

@smuller
at volumen er ca lige stor(plus / minus nogle liters volume). Jeg har nemlig et lille køleskab(indbygget) som der ikke er nok plads i. Og da jeg har brug for fryseplads. Mere end til 3 bakker isterninger. Håbede jeg at finde et ved hjælp herfra. Et der var max den højde, pga af stedet det skal stå.
Altså med frys og køl. Så jeg har hvad der skal til.

Jeg har søgt højt og lavt. Men pga transport muligheder er jeg noget låst. Jeg kan ikke bare fise rundt på må og få til diverse butikker og hvidvare forhandlere. Da jeg skal med bus rundt. Det forlænger ´pinen og transporten en del. (jeg er for nærig til en bil)
Derfor søger jeg hjælp her.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 19-09-10 22:32

Citat
Men pga transport muligheder er jeg noget låst. Jeg kan ikke bare fise rundt på må og få til diverse butikker og hvidvare forhandlere.

Jeg vil da lige gøre dig opmærksom på at i mit link bliver det leveret til døren.
Og vi har handlet der MANGE gange. Ingen problemer der.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-09-10 23:13

Jeg er helt og aldeles enig med PiaSkov, vi har lige købt stor skabsfryser samme sted og det er simpelthen den bedste service man kan få. Det bliver sendt med kurer og der aftales en nøjagtig tid hvornår det kommer inden for ½ time.

Så bare bestil på nettet og det kommer inden 4 dage. Og held og lykke med det.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-09-10 23:15

@Piaskov

Det var derfor jeg spurgte- dit link henviser til 126 liter køl og 48 liter frys.

Udenpå er dørerne lige store- men der bliver spurgt om et kølefryseskab med ca . ½ af hvert køl og frys og ikke højere end 140 ca.

@ nosunshine 5. Jeg blev faktisk helt reelt i tvivl om jeg havde forstået spørgsmålet rigtigt, det var bare det. Det er da det helt rigtige sted at spørge, når man ikke selv kan finde det- og det kan jeg godt forstå, jeg har også ledt på mange sider.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-09-10 10:02

smuller
jeg ledte også meget og fandt heller ikke et skab hvor køl/frys var lige store. Så det er godt hvis en finder det.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-09-10 11:38

Citat
at volumen er ca lige stor(plus / minus nogle liters volume). Jeg har nemlig et lille køleskab(indbygget)

Det er jeg da ked af ...men det fås ikke .
Så er du nødt til at købe et af hver slags.
Men det jeg linker til , der er lågerne på samme størrelse.
Fryseren er så mindre end køleafd. netop fordi den skal være meget mere isoleret.
Derfra kommer forskellen i L. indhold.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-09-10 18:14

Citat
Så er du nødt til at købe et af hver slags.

Det bliver det ikke nemmere af. En fryser med 3 skuffer ligger på omkring 85 cm i højden.Svarer til omkring 80 liter. (der er da fin plads)

En mindre fryser med 2 skuffer er omkring 58 cm i højden. Svarer til 53 liter.

Et køleskab på 90 liter svarer kun til een person, men findes da, men nok nærmere til campingvogn osv.

Du skulle bruge mere plads i dit køleskab, så du har kun fra enten 58 eller fra 85 i højden at operere udfra.

Et køleskab med den mindste fryser - skal altså have en max højde på 87 cm.
Du kan få et Gram køleskab i den højde men det giver altså stadig 153 liter i køleskabet.

Hvis du vælger et køleskab til den fryser med 3 skuffer- skal du ud og finde et meget lille køleskab. De findes da, men nok mere i campingudstyr.

Hvor stort er dit køleskab nu og hvor meget mere ønsker du ?

Sådan er forholdet også når du kigger på de integrerede køle/fryseskabe, jeg beklager.

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 20-09-10 21:55

Tak for svaret piaskov.

Det dækker fint både plads og brug. Da der er en rimelig plads i frys. Så der kan være mere end 3 bakker isterninger.

@Smuller
Det passer fino det her. Da der rimelig frys. Mit køleskab er et klein et. Trinet ovver minikøleskabe. Så med det her har jeg hvad jeg kan begære for nu.
Som du skriver at de 3 hylder giver mere fryseplads end 2.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-09-10 22:18

Jamen det var da godt der blev fundet en løsning- selvom det var ad omveje for at få dig overbevist om at det du gerne ville have ikke lige kunne findes.

Jeg synes også at det link Piaskov og endnu tidligere granner01 ´s link var rigtig gode. Men du havde jo en ide om at det skulle være ½ af hvert.

en fryser har jo brug for mere isolation,som Piaskov rigtig nok påpeger.

held og lykke med det