/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
smudsmåtte
Fra : swarn
Vist : 1966 gange
200 point
Dato : 19-09-10 12:11

Jeg har en smudsmåtte som ligger på et uldtæppe, jeg savner et godt råd, for den flytter sig hele tiden, nu ikke noget med stifter

Hilsen Hans Hvidovre

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-09-10 12:25

De fleste smudsmåtter har en glat gummibagside. Så jeg kan godt følge dig. Og det er uanset om det er kork eller uldtæppe de ligger på.

Jeg har købt en måtte hos tæppehandleren, med skumgummibagside, ligner sådan en tæppeprøve- som er kantet med en syning. Den skrider ikke. Den kostede 15 kr.

Dem til biler har en ru bagside- måske du også kunne finde sådan een som er til strækkelig stor uden særlige udskæringer.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 19-09-10 13:02

har du silikone i huset, så giv bagsiden nogle klatter hist og pist

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 19-09-10 13:03

ellers har sports forretninger det her? mærkelige
noget til at sprøjte på håndbolde = harpiks

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-09-10 13:11

Slikone-- ja, men harpiks altså spam-free,

I hobby forretninger kan man købe noget flydende gummi /latex, som man eks. bruger til at smøre under hjemmelavede hjemmesko, så man ikke glider på gulvene.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 19-09-10 13:29

Citat
I hobby forretninger kan man købe noget flydende gummi /latex,

var også det jeg tænkte PÅ
Citat
det her? mærkelige

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 200 point
Dato : 19-09-10 13:36
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-09-10 14:11

Mon ikke du kan bruge et skridsikkert underlag som dette http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50093539 som du så kan klippe til.

Der findes mange eksempler på noget gummiagtigt tyndt undertæppe der forhindre tæppet i at skride.

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 19-09-10 22:20

Tak for svaret smuller54.
Det bliver nok det jeg vil prøve.

Hilsen Hans/Hvidovre