/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Indboforsikring computere, ikke udvidet?
Fra : aagaard82
Vist : 774 gange
50 point
Dato : 19-09-10 11:36

Hej

Jeg jeg lige et spørgsmål angående ens forsikring, hvis man nu har en computer, som pludselig er stået af, ikke pga. noget der er sket, men efter ca. 3 år. Den er bare gået i sort, vil ikke starte op, vi snakker om en meget dyr computer, som ikke bare sådan uden videre burde stå af. Vil ens almindelige indboforsikring, ikke en udvidet indbo, ,men en ganske almindelig, dække den skade eller skal det være noget der er pludselig opstået, f.eks. det har røget op af den eller på anden måde pludselig opstået?

Der står at min indbo dækker computere og alt muligt andet i mit bo.

Hvad tror I?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-09-10 11:46

Mon ikke det der står i din forsikring, står under tyveri - brand og sådant.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-09-10 11:47

Ring og spørg hos din forsikring

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-09-10 11:53

Indboforsikringen er jo ikke en udvidet garantiordning på alt hvad man ejer, ellers ville den blive MEGET dyrere.

Så du skal nok igang med at finde en der kan reparere computeren, for din regning.

Kommentar
Fra : aagaard82

Dato : 19-09-10 12:15

Ja, det frygtede jeg jo nok, at det ville blive for egen retning, tror ikke man kan ringe til forsikringen på en lørdag =) Men skal da klart have spurgt om....

Tak for svarene, selvom jeg ikke syntes der er et konkret svar på mit spørgsmål?

Om den ville dække ved en sådan pludselig opstået skade, den er jo bare gået i sort og vil ikke starte op fra den ene dag til den anden, det er da en skade, som burde være dækket af indbo, den har jo ikke fejlet noget som helst lige op til BUM det sker?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-09-10 12:44

Hvis min bil ikke vil starte, selv om den startede fint dagen før, er det ikke en skade, det samme gælder din computer, vaskemaskine mv.

Var din bolig blevet ramt af lyn, brand, oversvømmelse, tyveri, hærværk mv., og din computer var blevet ødelagt, var det en skade, men at apparatet vælger den ene eller anden dag for at stå af er ikke en skade.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-09-10 12:52

Normalt dækker forsikinger kun "følge af uforudsete udefra kommende" hændelser.

Da man ikke forsikre sig, mod sig selv.

Når noget går i stykke af sig selv, er det ikke en skade af noget "uforudset, udefra kommende".

vh Ben

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-09-10 13:26

Konkret: nej.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-09-10 14:09

Tjaeh, det kunne være rart med en slags forsikring mod pludselig død af computer, fjernsyn, køleskab m.m.

Men mon ikke en sådan ordning ville blive udsat for massiv svindel
Så er det nok billigere at have en bette låst kapital til nyindkøb, fremfor at betale høje forsikringspræmier.

Mht Din døde computer kunne det blot være strømforsyningen der var smuttet i svinget.

Kommentar
Fra : aagaard82

Dato : 19-09-10 14:12

Så fik jeg svar på mit spørgsmål og en hel masse, hvordan skal jeg så lige vælge =S

I første omgang, tak for alle svarene....

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 50 point
Dato : 19-09-10 15:00

Jeg har selv fået erstatning for et tv hvor billedrøret var gået itu. Forsikringsselskabet sagde de kun ville erstatte, hvis det skyldes en kortslutning, altså en pludselig opstået skade, som man ikke selv er herre over (man kan jo godt vedligeholde sin vogn). Radiomekanikeren sagde, at det skyldtes en kortslutning. Altså hvis computerens død skyldes en kortslutning, må der tilkendegives en erstatning.

Godkendelse af svar
Fra : aagaard82

Dato : 19-09-10 15:56

Tusinde tak for svaret, det giver håb for at forsøge mig med forsikringen og prøve at forklare, at det kunne skyldes en kortslutning i den bærbare...

Så tak for dette gode svar