/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
billederne er væk
Fra : gwh
Vist : 2392 gange
100 point
Dato : 18-09-10 21:42

Hej Billederne på min søsters pc. er pist væk, de var på Picasa efter at billederne forsvandt har hun haft fjernet programmet Picasa og imellem tiden haft et andet foto program, vi har så igen installeret Picasa i håb om at den igen ville finde billederne , men nej, er billederne helt væk fra pc. eller kan de ligge et sted, så de på en eller anden måde kan genskabes ?
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 18-09-10 21:54

Gå i søg, og skriv jpg, og se om den ikke kan finde dem

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 18-09-10 22:26

Tak for svar, men desværre fandt vi dem ikke, så de er nok helt væk.
mvh. gwh

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-09-10 22:37

Har i kigget i Dokumenter>Mine Billeder og så et eller andet med picasa?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-09-10 22:48

er det XP eller Vista/W7

i XP kan du prøve at åbne Stifinder og finde drev c, højreklik på det og vælge Søg...
i feltet "Hele eller dele af filnavnet:" skriver du *.jpg, klik på Søg

Kan ikke lige huske hvo'n man gør på Vista/W7

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 18-09-10 22:57

Hejsa

Du kan også lige prøve at kigge på de forskellige gratis programmer til er designet til at finde forsvundne eller overskrevne billeder eks. her http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&aq=2&oq=picture+recovery&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4ADRA_daDK359DK363&q=picture+recovery+freeware

Bluesky

Kommentar
Fra : 270346

Dato : 18-09-10 23:17

Hej,Recuva frhttp://www.filehippo.com/download_recuva/download/a1375e31f25039562de4acea79fa0077/a Piriform kan finde alt ,både på en formatiseret HD og kort og andet.
Den nyeste hedder Rcsetup v 1,38

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-09-10 23:32

Der er også en mulighed med dette gratis program

http://www.recovermyfiles.com/

pøj pøj

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 19-09-10 02:58

Dette gratis program har netop genfundet 300 slettede billeder fra mit grafikkort:
http://www.pcinspector.de/default.htm?language=1
Du skriver at de var på Picasa, det kan ikke helt passe, for Picasa er bare et billedvisningsprogram, der kan hjælpe med at holde styr på dem, som 'windows photo gallery', 'paint', 'Microsoft office picture manager' eller lignende.
Picasa kan også bruges til at lægge dem på nettet så andre kan se dem. De der ligger på nettet burde hun kunne se hvis hun har en Picasa(google) konto.
Hvis hun har en google konto, skal hun gå på google, logge på. Så skal hun vælge 'mere' for oven og derefter vælge 'foto'. Så skulle hun kunne se dem hun har uploaded.
Hvis hun ikke har uploaded nogen, skal de billeder hun har ligge på hendes PC i en folder hvor hun har gemt dem. Det lyder så til at hun desværre har slettet dem, og så skal hun bruge et af de foreslåede programmer til at 'recover'(genskabe) dem.
Spørg igen hvis du er i tvivl.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 19-09-10 03:04

Ups skrev at det fandt dem på mit grafikkort, mente selvfølgelig hukommelseskort.
Det program jeg foreslog kørte hele natten, men jeg prøvede 3 andre programmer der kun fandt 2 billeder. Dette gav mig alle billeder igen.
Det er vigtigt hun ved hvor hun gemte billederne, altså hvad folderen hed på PC'en og hvor den lå.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-09-10 08:11
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-09-10 08:13
Kommentar
Fra : gwh

Dato : 19-09-10 13:00

Citat
Det er vigtigt hun ved hvor hun gemte billederne, altså hvad folderen hed på PC'en og hvor den lå.
Pu,ha det aner vi ikke, kun at billederne går i Picasa , men vi vil nu prøve om nogle af jeres forslag kan hjælpe med at finde billederne alligevel, ellers må vi i fammilien igang med at "samle sammen" af vores billeder, så hun kan få en del igen.
Forløbig tak til jer alle.
mvh. gwh

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-09-10 13:54

Man kan ikke få Picasa uden at oprette en konto. Da picasa automatisk synkroniserer med nettet, med mindre man aktivt stopper det, så burde de altså ligge der.

http://picasaweb.google.com/

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 19-09-10 14:19

Mener nu at man skal aktivt bede Picasa om at syncronisere, men er da ikke sikker.
Grunden til at du tror de ligger i Picasa, er nok at Picasa gennemsøger PC'en og viser alle billeder der er på PC'en. Så faktisk burde Picasa vise billederne nu i har insatlleret den igen.
Hvordan plejer hun at overføre billeder fra kameraet?
Mange bruger et program der følger med kameraet. Prøv at gøre det hun normalt gør, og så se i hvilken folder det billede lander. Der burde de billeder ligge hun har på computeren.
Jeg har selv fundet det mere anvendelig at gemme alle billeder i den folder der hedder billeder under dokumenter. Så ligger de ikke overalt på skrivebordet eller i andre billede foldere man selv opretter.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 19-09-10 14:20

Men helt klart, som 'jomfruane' skriver. log på og se hvad der er under foto som jeg beskrev herover

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 19-09-10 15:15

Citat
Man kan ikke få Picasa uden at oprette en konto.
Jo det kan man godt,men bare uden Web upload og det er den version vi har.
Citat
Grunden til at du tror de ligger i Picasa, er nok at Picasa gennemsøger PC'en og viser alle billeder der er på PC'en. Så faktisk burde Picasa vise billederne nu i har installeret den igen.
Ja det var lige præcis det vi regnede med, men den fandt altså ikke billederne, så væk er de.
Citat
Hvordan plejer hun at overføre billeder fra kameraet?
Direkte ind i Picasa.
Mvh. gwh

Accepteret svar
Fra : PrivateDK

Modtaget 100 point
Dato : 19-09-10 16:13

Kode
Direkte ind i Picasa

Det kan man ikke. Det er et billede visningsprogram. Ved ikke rigtigt hvordan jeg skal forklare det, men de skal ligge i en folder.

Hmmm. Det kunne næsten lyde til at hun bare har kigget på billederne gennem Picasa, mens de lå på kameraet. Så har hun aldrig gemt dem og så har de ikke ligget på computeren. Hvis det er sådan og hun har slettet dem på kameraet, så er de slettet.
Hun skal altid kopiere billeder fra kamera til PC.
Hvis hun har slettet dem, kan hun med lidt held bruge det program jeg foreslog tidligere til at genskabe:
http://www.pcinspector.de/default.htm?language=1
Men så skal hun stoppe med at bruge hukommelseskortet med det samme. Hver gang hun bruger det igen, mindsker hun chancen for at genskabe billederne.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 19-09-10 16:37

Citat
Det kan man ikke. Det er et billede visningsprogram. Ved ikke rigtigt hvordan jeg skal forklare det, men de skal ligge i en folder.

Vi har ikke så meget forstand på det, men vi har også været inde i billedmappen , der er billederne heller ikke.
Jeg gør det samme, som min søster, når jeg sætter mit kamera til pcén så åbner Picasa med det samme og billederne overføres / kopiers og gemmes på Pisasa. Så billederne har været derinde.
Nu er jeg ikke hos min søster i dag, men hun vil prøve med det der link du sendte og så må vi se hvad der sker.
Mvh. gwh

Godkendelse af svar
Fra : gwh

Dato : 25-09-10 02:03

Tak for svaret PrivateDK. Min søster og jeg takker for dine svar og link, min søster har endnu ikke fået prøvet linket, men vil gøre det når hun får lidt bedre tid og ro til at side ved sin pc. så må vi se om det lykkes
Mvh. gwh