/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bagrude's vinduesvisker....
Fra : axelbjarne
Vist : 951 gange
100 point
Dato : 18-09-10 16:36

Min bagrudes vinduesvisker bliver ved med at kører, selv om jeg har slået vinduesvisker fra via kontakten - kan det være et relæ der hænger, og i så fald, sidder det bagerst på den anden side af bagklappen?

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-09-10 16:43

De plejer at sidde samlet under motorhjelmen

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-09-10 16:43

- hvilken traktor bevæger du dig rundt i?

Accepteret svar
Fra : kogalejy

Modtaget 110 point
Dato : 18-09-10 17:23

Fejlen ligger antageligt i viskermotoren, den er indrettet til at køre når der er slukket for den til den
når startstillingen men ved en fejl hopper den forbi punktet ogkører en tur til. prøv med forsigtighed at holde den tibage lige før den når udgangspunktet,måske når den så at standse inden den når stilligen hvor den får strøm igen.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-09-10 18:25

relæet kan også sidde under instrumentbordet. tag relæerne ud et efter et og se hvornår den stopper. så er det bare at skifte relæet.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 18-09-10 18:39

Allerførst: Hvilken bil er der tale om ? Kører den også, når tændingen er afbrudt ? Start evt. med, at finde - og fjern den sikring der hører til bagrude visker / vasker. Det kan sagtens være et relæ, der hænger i kontaktpunkterne, men ikke alle biler har et relæ på til den funktion. Så ligger fejlen sandsynligvis i kontakten ( Og det er garanteret en stilkkontakt med et hav af funktioner ? )

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 18-09-10 19:51

Kig i din brugermanual under sikringer. Der står sikkert en henvisning til relæ'et.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 19-09-10 14:13

Jeg har simpelthen afbrudt bagrude viskeren...så må jeg se, når jeg skal på værksted...at få det rettet.

mvh.
axelbjarne

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 19-09-10 14:13

Tak for svaret kogalejy.